My Mr/Mis V.V.I.P ma Friends Forever

LETs : Exchange Links !!

Wednesday, December 28, 2011

SELAMAT HARI JADI BUAT KU :KENALI AKU

dear me...
hapy bufday to you....
dear heart..
ALHAMDULILLAH ALLAH ..still
give me the air for breathing...






tahun lepas aku dapat adiah jam tangan dari my mum
tahun nih rasa takda ..sbb ekonomi keluarga
tak bape nak stabil..takpelah yg penting doa..
wish pun dah cukup...
kalau ade hadiah rezeki bagi aku....
boleh hitung pakai jari bapa hadiah aku dapat
sepanjang hidup aku yg 20-an nih..
nak beli hadiah tuk diri sendiri...
tapi tgk budget lu huhuk....
tanda hargai diri..nak tunggu org bagi...
hurmm berjanggut la...kadang2 sakit bila mengharap..
tapi kalau hanya sekeping card bufday pun dah buat aku hepy
actually...urmmm...too much too ask...
but who gonna do it for me......sob sob...sob..
Oops tergewdiks....tahun lepas...
tunggu ucapan wish dr si F...disebabkan dia pun...
dah ...( sob sob tak terdaya mau cite :P )
so skrg....tengs lah sesape yg wish....
semoga korang pun bahgia selalu....
azam tahun lepas diet tetap xjalan haahaha...
makin demoks...chubby huhu...lelaki suke yg kuwus..
kadang2 stress gak bila PK....hahah....
tapi i learn to love my self.....more...
try to be more positive...
insyaALLAH....

mood kul 2 pagi : tengs kawan FB sbb wish bufday...amin..
semoga korang pun hepy...selalu...



BICARA...MERAPU :P

kadang kala dalam hidup ini...
kalau cinta tak semestinya perlu...
MENGUCAPKAN...ia lebih pada perbuatan....
tapi ia lebih pada komitmen...
lebih pada keserasian....
komunikasi berkesan antara pasangan....
do n don't ....
tapi tak perlu hal dlm selimut
dibawa cerita dlm blog or wall yg public...
kerna kadang2 status itu bakal membunuh kita..
mcm aku..aku seorg yg puitis..
suke memberi kata2 yang mendalam maknanya....
tapi tak sehebat pendekar berkuda....
heheh....
jap jap...alu tak tahu ape aku mencarut nih..
layan jelah....
aku seorang yg simple...
suka kaji pasal perwatakan org...
tapi amat suka perhatian....
dan yes thats me....
when i'm say NO...sometimes its mean YES...
pretend n hoping someone to say everything will be OK....
but inside me dying...
dying to be happy...
.....insyaALLAH...


GOOD THING HAPPEN FOR THOSE WHO WAITS...
BUT WITH EFFORT ....OF COZ ;P


JOM KENALI AKU...


Birthday - Colour Nature

December 23rd - January 1st Red
RED
Cute and lovable type, you are picky but always in love ... and liked to be loved. Fresh and cheerful, but can be "moody" at times. Capable with people,
nice, soft, and that can love you for the way you are. Likes people that are easy to talk to, and can make you feel comfortable.

DISEMBER

Sangat setia dan pemurah.
Bersifat patriotik.
Sangat aktif dalam permainan dan pergaulan.
Sikap kurang sabar dan tergesa-gesa.
Bercita-cita tinggi.
Suka menjadi orang yang berpengaruh dalam organisasi.
Seronok bila didampingi.
Suka bercampur dengan orang.
Suka dipuji, diberi perhatian dan dibelai.
Sangat jujur, amanah dan bertolak ansur.
Tidak pandai berpura-pura.
Cepat marah.
Perangai yang mudah berubah-ubah.
Tidak ego walaupun harga dirinya sangat tinggi.
Benci pada kongkongan.
Suka berlawak.
Pandai buat lawak dan berfikiran logik


Tarikh Lahir pada 2, 11 & 30
Orangnya perasa dan mudah tersinggung. Sifatnya yang suka menyendiri membuatkan dia lebih suka tinggal di rumah. Ramai orang suka bergaul denganya kerana perwatakannya yang lembut & ramah. Dia paling benci jika cintanya ditolak atau dikhianati olih orang yang benar-benar dicintainya. Namun begitu dia selalu bersikap sabar dan tidak terburu- buru dalam bertindak. Sayangnya untuk urusan masa depan dia bersikap pesimis sering mengalah sebelum mencuba.Oleh itu mesti ada yang mendorongnya agar tidak terus terjebak dengan sikap pesimisnya.

3. Tarikh Lahir pada 3, 18 & 29 (aku )
Sabar serta pandai menguasai diri adalah ciri yang khas bagi pasangan yang lahir pada tarikh ini. Tapi jangan cuba mempermain-mainkannya, dia akan mengamuk dengan hebat. Dia tergolong pasangan yang bijaksana dan bertanggungjawab. Sifat jujur & ramah adalah modal utamanya dalam bergaul. Tapi dalam soal cinta dia merupakan pasangan yang susah untuk di mengertikan.



mengenali diri sendiri...:)

pssst: gmbr atas...tuh dibuat oleh kwn maya ku..
asilah tengs syg.....:x.....semoga berbahgia selalu..
yg bawah picha pagi tadi...nmpak busuk kan
buku untuk dijual ORG nya bukan unutk diJUAL....
sekian......ahaks..
tengs...

from there with love... almost 50+ person wish for my bufday tengs ... sume semoga dipanjang umur dan murah rezeki buat kalian jugak... . amin... insyaALLAH... .ALHAMDULILLAH ... Mash diberi peluang utk brnafas... insyaALLAH .have a nice day ahead... !tq for all the wishes.. korang buat D tersenyum sorang2 tengs a lots... for make my day..

notakakikudibibirmu....
:) ALHAMDULILLAH masih diberi peluang hingga saat ini....

Tuesday, December 27, 2011

Good bye is the hardest thing to say I Love You

melepaskan kadangkala bukan kerana kita putus asa...
hanya kita melepaskan dengan rela...mungkin
ada lebih baik untuk nya..dan kebaikan bersama...





this video will make u smile





Dear anony...
i just wanna say GOOD BYE...
and it seems that ..
i've tried to cover up all my pain
all i feel is much the same
for this emptiness running through my vein
cause me to live forever in vain...
Loving you was not what I had planned before..
It's the crazy feeling that I never intend...
Falling for you was a big mistake...
But still I take the risk for nonsense sake...
The craziness inside hurts so much..
The painful truth breaks my heart.
But if there's one thing I want to do,
to give a last goodbye for you...
and ...
I want you to know, you brighten my day.
Even when you stop n LIKE n just to say hey...
Well that's all that my heart has got to say..
That you will at least be my friend..
My friend forever until the end...

insyaALLAH

notakakikudibibirmu


TIME HEALS...
TIME TELL...
PEACE ya all

Suamimu hanya kenalan silamku...






Hi semua..
semalam isnin terakhir dlm tahun 2011
before berakhir tahun nih..
LT mcm biasa akan babling....but notnow..
arini OFF yes...OFF sbb semalam kerja..
tapi arini pun kesihatan sgt tewox...selsema..
maybe sbab alergik....seafood..huhuk....
LT dah tukar background blog...agak kurang
warna warni mcm pelangi.....nampak simple jer tapi..
element warna..LT kekalkan sbb LT
suka warna warni..yg match dgn blog...
ramai tunang n kahwen d bulan 12...
yg terbaru LT usha...aka stalker...syam..
kenalan mase mule LT sekolah di sini..
tuisyen..patutlah tersebut2 nama dia...siap tanya
adik LT...rupenye minggu tuh dia berkahwin...
sedey? sikitlah...so skrg...
pian,mimi,syam,wanjalil sume dah tawen..
rase mcm teringat zaman form 3-4 dulu3..
suka tak semestinya akan bercinta kan...
semoga diaorg bahgia selalu amin...:)
yang pasti suamimu...
hanya kenalan silamku...
turn aku?? rahsia ALLAH...
hanya dia yg lebih tahu...






senyum lah selalu..walaupu
hatimu BERDUKA
kreadit : picha thn lepas XD


kadang2 dalam hidup ni...
percaya tak...arini org gelak kan kita
JATUH..esok..dia yang akan terkena..
bagi LT ...kalau nampak org jatuh bagi
semangat dan bukan merendahkan..
kita tak kan berada di tempat nya..
kita tak tahu apa yang mereka rasa...
cinta pada manusia mungkin pudar...
cinta yang hakiki hanya padaNYA...
watpe agung kan cinta yang belum tentu ke syurga..
belum tentu menyenaraikan kita sebagai
penghuni syurga...kita hanya manusia
akhir zaman yang masih mencari ksempurnaan
dalam kehidupan..mencari cinta yang diredhainya..
semoga dengan perkahwinan ia lengkap segala kelebihan dan
kekurangan yang kita sedia maklum kita bukan bersifat
maksum yang tidak bisa lari dari berbuat dosa2 kecil apetah lagi
besar tapi ALLAH s.w.t amat syg kita dia masih memberi kita
kesempatan ruang...
bersyukur sampai tika ini ..
kita masih bernyawa...
walaupun kadangkala..jiwa ,hatiini..
rapuh ...dalam menyintaiNYA....
tak salah mengingati..sesama insan...sekadar
peringatan sebagai saham di akhirat...
wallahu'alam....

notakakikudibibirmu

aku tidak SEMPURNA begitu juga
dengan KAMU...

Saturday, December 24, 2011

Quote about LIFE and LOVE

berkongsi....apa yg aku google....




  • “Insanity is doing the same thing, over and over again, but expecting different results.”
― Albert Einstein
  • To love someone is nothing. To be loved by someone is something. To love and be loved by someone is everything
  • Once you love, you cannot take it back, cannot undo it. What you felt may have changed, shifted slightly, yet still remains love
  • Anyone can catch your eye, but it takes someone special to catch your heart.
  • Trying to forget someone you love is like trying to remember someone you never met.
  • Why is it that we love the ones who ignore us and ignore the ones who love us?
  • Falling in love is easy, staying in love requires work.


plss enjoy the picha from google...















.....nice uhh




notakakikudibibirmu :

Life is filled with happiness, sadness, tears, smiles, laughter and other emotions but when life gets you down, just be strong about it and keep your head up high and have faith in all things in life. Always remember: ALLAH is at your side, always.and YES... If you love somebody then tell them how you feel dont be scared of their reaction or rejection life is too short. you should take a chance and if things dont work out as you plan dont worry cuz life moves on and true love will be waiting for you again......so WHY WAIT ???

Friday, December 23, 2011

30 Perkara Tentang Wanita



nak share ape yang LT bace....
tentang wanita .....








1.Bila seorang wanita mengatakan dia sedang bersedih, tetapi dia tidak menitiskan airmata, itu bermakna dia sedang menangis di dalam hatinya.
2.Bila dia tidak menghiraukan kamu setelah kamu menyakiti hatinya, lebih baik kamu beri dia waktu untuk menenangkan hatinya sebelum kamu menegur dengan ucapan maaf.
3.Wanita susah untuk mencari sesuatu yang dia benci tentang orang yang paling dia sayangi (karena itu banyak wanita yang patah hati bila hubungannya putus di tengah jalan).
4.Jika seorang wanita jatuh cinta dengan seorang lelaki,lelaki itu akan sentiasa ada di pikirannya walaupun ketika itu dia sedang bersama dengan lelaki lain.
5.Bila lelaki yang dia cintai merenung tajam ke dalam matanya, dia akan cair seperti coklat!!
6.Wanita memang menyukai pujian tetapi selalu tidak tahu cara menerima pujian.
7.Jika kamu tidak suka dengan gadis yang menyukai kamu setengah mati, tolak cintanya dengan lembut, jangan berkasar dengannya karena ada satu semangat dalam diri wanita yang kamu tidak akan tahu bila dia telah membuat keputusan, dia akan melakukan apa saja.
8.Jika seorang gadis sedang menjauhkan diri darimu setelah kamu tolak cintanya, biarkan dia untuk seketika. Jika kamu masih ingin menganggap dia seorang kawan, cubalah tegur dia secara perlahan-lahan.
9.Wanita suka meluahkan apa yang mereka rasa. Muzik, puisi, lukisan dan tulisan adalah cara termudah mereka meluahkan isi hati mereka.
10.Jangan sesekali beritahu kepada perempuan tentang apa yang membuat mereka langsung merasa tidak berguna.
11.Bersikap terlalu serius boleh mematikan mood wanita.
12.Bila pertama kali lelaki yang dicintainya sedang memberikan respon positif, misalnya menghubunginya melalui telepon, si gadis akan bersikap acuh tak acuh seolah-olah tidak berminat, tetapi sebenarnya dia akan berteriak kerana gembira dan tak sampai sepuluh minit, semua kawan-kawannya akan mengetahui berita tersebut.
13.Sebuah senyuman memberi seribu arti bagi wanita. Jadi jangan senyum sembarangan kepada wanita.
14.Jika kamu menyukai seorang wanita, mulailah dengan persahabatan. Kemudian biarkan dia mengenalimu lebih dalam.
15.Jika seorang wanita memberi seribu satu alasan setiap kali kamu ajak keluar, tinggalkan dia karena dia memang tak berminat denganmu.
16.Tetapi jika dalam waktu yang sama dia menghubungimu atau menunggu panggilan darimu,teruskan usahamu untuk memikatnya.
17.Jangan sesekali meneka apa yang dirasakannya. Tanya dia sendiri!!
18.Setelah seorang gadis jatuh cinta,dia akan sering tertanya-tanya mengapa aku tidak bertemu lelaki ini lebih awal.
19.Kalau kamu masih mencari-cari cara yang paling romantis untuk memikat hati seorang gadis, bacalah buku-buku cinta.
20.Bila setiap kali melihat foto bersama, yang pertama dicari oleh wanita ialah siapa yang berdiri di sebelah buah hatinya, kemudian barulah dirinya sendiri.
21.Bekas kekasihnya akan selalu ada di pikirannya tetapi lelaki yang dicintainya sekarang akan berada di tempat yang teristimewa di hatinya!!
22.Satu ucapan ‘Hai’ saja sudah cukup menceriakan harinya.
23.Teman baiknya saja yang tahu apa yang sedang dia rasa dan lalui.
24.Wanita paling benci lelaki yang berbaik-baik dengan mereka semata-mata untuk memikat kawan mereka yang lebih cantik.
25.Cinta berarti kesetiaan, jujur dan kebahagiaan tanpa syarat.
26.Semua wanita menginginkan seorang lelaki yang dicintainya dengan sepenuh hati.
27.Senjata wanita adalah airmata!!
28.Wanita suka jika sesekali orang yang disayanginya memberi surprise buatnya (hadiah, bunga atau sekadar kata-kata romantik). Mereka akan terharu dan merasakan bahwa dirinya dicintai setulus hati. Dengan ini dia tidak akan ragu-ragu terhadapmu.
29.Wanita mudah jatuh hati pada lelaki yang memberi perhatian padanya dan baik terhadapnya. So, kalau ingin memikat wanita pandai-pandailah.
30.Sebenarnya mudah mengambil hati wanita karena apa yang mereka inginkan hanyalah perasaan dicintai dan disayangi sepenuh jiwa.


pssst : tak semua sama ok..
ade benar ade idak...
as for me...
gurl = complicated
guys = confusing....


notakakikudibibirmu

sekadar perkongsian...
nnti update...lagi



Sunday, December 18, 2011

Rindu itu bukan milik kita

Rindu meronta minta dilepaskan...
walau sekadar hanya sandaran...
mata terpenjam lena ku berimpian...
terdengar sayup seperti kedengaran...
ada rindu datang bertandang...
ada halangan yang tak bisa ku tebang....

terasa degupan jantungmu....
memanggil namaku..
memanggil aku dalam dakapan dingin malam...
pinta semoga rindu itu kesampaian...
namun....
ada hati akan terluka...
harusku relakan ia
pergi...
membina impian ...
dalam ruangan mimpi..
.
mesra......
seketika ..
namun bermakna...
mencuri hati tanpa rela...
menerbitkan rindu tanpa dusta....
namun....
dipenghujung masa....
ku tahu...
dirimu juga tahu....
rindu itu bukan milik kita...


by LT ...

Tuesday, December 13, 2011

Not over you

Hey i'm your stalker....
and u are the heart breaker.....
and yet....
I've been sitting around and now...
we back again to December ...
Not enough laughs and too many tears.
Trying to figure out where it all went..
These wasted month that I have spent...
Now my eyes see what has never been told..
Striving to be happy and confident ....
Into this life my spirit will send me..
Cherish every moment of this up coming new year...ahead...
with a thousand smile and hope that still there for me...
waiting...

if you ask me...
how i'm doin..???
this song will represent the answer...




but still in this life..
so much we can gain..
lovelife experience is juz apart of it....
and yet we so lucky to be loved..
to be hurted so bad...yet..
there's sum1 out there....who never
have chance to be loved....or been hate at all..


and yet.....i will find sum1.....



love this lyric :
Never mind, I'll find someone like you
I wish nothing but the best for you
Don't forget me, I beg
I remember you said,
"Sometimes it lasts in love but sometimes it hurts instead."
Regrets and mistakes
They are memories made.
Who would have known how bittersweet this would taste?


psst : i speak mangalish...hehehe..


notakakikudibibirmu...
each of us knows that sharing our pain is the only...
way we can live with the pain..

quote for share :
All people value appreciation...
But we want to be appreciated for who we are...
and not just because we look good..

Thursday, December 8, 2011

Standing STILL

As my life grows back, I shall become strong.
I shall become only dependent on one.
That one will be me...
i may be not good as YOU
but YOU will never be ME...
yes for sure...
There's nothing I can call my own..
not even the things I have achieved..
NOT YET...
But in these past few months
There's two I'll remember most
I've learned how to love
And I've learned to let go....
but deep down inside me..
i'm still waiting....
dying to hear ...
'' AKU TERIMA NIKAHNYA " word...



and....
to be held,
to be loved,
to feel warmth,
to feel his beating heart.
Wanting to be sheltered from the cold,
Wishing,
hoping,
that my desires will be filled...
insyaALLAH....
i'm gonna standing still....
nyte all..sleepy now...:) ...


have u ever ?

Have You ever loved someone
But knew they didn't care?
Have You ever felt like crying
But Knew you'd get no where?



notakakikudibibirmu :

But all I really want is for you to see,
all the good that is within me...

Wednesday, December 7, 2011

Bicara MUTIARA yang hilang ....


sekdar nak pamer ape LT bace....
malam nih byk update..
sbb lame tak update....
jgn lupa USHA ehhh...
esok keja...nak tito dah...
huhuk...



Hadis Abdullah bin Umar r.a:

Rasulullah s.a.w telah bersabda: Wahai kaum wanita! Bersedekahlah kamu
dan perbanyakkanlah istighfar iaitu memohon ampun. Kerana, aku melihat
kaum wanitalah yang lebih ramai menjadi penghuni Neraka.

Seorang wanita yang cukup pintar di antara mereka bertanya: Wahai
Rasulullah, kenapa kami kaum wanita yang lebih ramai menjadi penghuni
Neraka?

Rasulullah s.a.w bersabda: Kamu banyak mengutuk dan mengingkari suami.
Aku tidak melihat mereka yang kekurangan akal dan agama yang lebih
menguasai pemilik akal, daripada golongan kamu.

Wanita itu bertanya lagi: Wahai Rasulullah! Apakah maksud kekurangan
akal dan agama itu?

Rasulullah s.a.w bersabda: Maksud kekurangan akal ialah penyaksian dua
orang wanita sama dengan penyaksian seorang lelaki. Inilah yang
dikatakan kekurangan akal. Begitu juga wanita tidak mengerjakan
sembahyang pada malam-malam yang dilaluinya kemudian berbuka pada bulan
Ramadhan kerana haid. Maka inilah yang dikatakan kekurangan agama.

{Hadis Sahih Muslim}

Abdullah bin Al-Zubair berkata: 'Aku tidak pernah melihat seorang perempuan yang lebih pemurah daripada `Aishah dan Asma'. Mereka berlainan dalam sifat pemurah mereka: `Aishah akan mengumpulkan sesuatu kemudian membahagi-bahagikannya (kepada yang memerlukan dan yang miskin); Dan Asma' tidak akan menyimpan sesuatu yang dia ada untuk keesokan harinya (tanpa memberikannya).' [Ahkam al-Nisa', Ibnu Al-Jawzi]

Putri Rasulullah s.a.w, Siti Fatimah Al-Zahrah r.a adalah seorang yg tekun beribadat sehingga digelar "Al-Batul" iaitu yg meninggalkan sebarang ikatan kecuali pengabdian kpd Allah. Puteranya Hassan pernah berkata:
"Tiap malam Jumaat aku melihat ibuku berada dalam mihrabnya. Ia terus menerus berukuk dan bersujud sampai cahaya pagi mulai terang. Aku mendengar beliau selalu berdoa untuk seluruh kaum mukminin dan mukminat, menyebut sebahagian nama-nama mereka dan banyak berdoa untuk mereka.."


notakakikudibibirmu

sedetik langkah mengenal diri...

TRUE vs FOE : TYPE of WOMAN ????

HARD-DISK Woman:
=> She remembers everything, FOREVER.

RAM Woman:
=> She forgets about you, the moment you turn her off.

WINDOWS Woman:
=> Everyone knows that she can't do a thing right, but no one can live without her.

EXCEL Woman:
=> They say she can do a lot of things but you mostly use her for your four basic needs.

SCREENSAVER Woman:
=> She is good for nothing but at least she is fun!

INTERNET Woman:
=> Difficult to access.

SERVER Woman:
=> Always busy when you need her.

MULTIMEDIA Woman:
=> She makes horrible things look beautiful.

CD-ROM Woman:
=> She is always faster and faster.

E-MAIL Woman:
=> Every ten things she says, eight are nonsense.

VIRUS Woman:
=> Also known as "WIFE"; when you are not expecting her, she comes, installs herself and uses all your resources. If you try to
uninstall her you will lose something, if you don't try to uninstall lose everything...

Hehehe... just joking! lah :P

renungan bersama :

UKHUWAH ITU BUKAN TERLETAK PADA PERTEMUAN....
BUKAN PADA MANISNYA UCAPAN DI BIBIR...
TETAPI PADA INGATAN SESEORANG TERHADAP
SAUDARANYA DI DALAM DOANYA....
-IMAM AL GHAZALI-


tips CINTA:

cara menilai seorang laki yang baik:
Kita tengok prinsipnya,dan dia perlu b'pegang dgn prinsipnya itu ...
selagi berlandaskan syara' :-? lepas tu kehidupannya ..
berlandaskan garis panduan dalam islam.dan dia seorang yang..
berfikiran jauh apabila nak selesaikan sesuatu masalah serta ..
berpandukan Quran dan Sunnah

notakakikudibibirmu:

dunia

Dari ruang masaku menulis

pagi tadi bos mahu tengok BLOG keramat aku...
so i let her be....urmm..nothing special..
instead benda personal stuff....dan of coz...
i'm not write blog during ofis time...
cuz i don't have a leisure time...
tulis bila balik itupun jarang...dah...
juz update pasal ape yg dibaca..and anything..
byk religious thingy ....
tapi relaks way....

to my boss...
yep sorry today...
cuz tak tepati masa janji g ofiz...dia..
sorry....^^ learn my lesson for today...
dia tanya pasal pressure...
hurm for time being...
i love to speak the truth...
a lil bit....but i still can cope with it..
yep...hope so insyaALLAH...
so far tak de MC...

notakakikudibibirmu...
people learn from mistake so do i...

Tuesday, December 6, 2011

pinanglah aku dengan BISMILLAH

ALHAMDULILLAH ...
seorang kenalan yang pernah kukenali...zaman..
dolu2..sudah menamatkan zaman bujang nya...
wah diam2 ....tak dapat memenuhi undangan perkahwinan ..
atas sebab tak dapat dielakan..
phew! jawapan aku mcm PLASTIK jew...siapa dia...
dia bukan EX aku...apertah lagi spare part ....dia
adelah seorg insan yang aku hormat...

sepanjang aku kenal dia..
dia seorg yang '' BAIK " paham kan? tapi aku ingat lagi..
mase aku 20 thn ..dia ada menyuara hasrat nak ...berkeluarga..
tapi jawapan aku..aku tak bole fokus 2 benda satu masa...
teringat dia lah org petama sambut arijadi aku kat
KLCC..walaupun xbyk kenangan jejak..dia tinggalkan terpahat di ingatan
betul lah kata tuhan..kalau sudah tiada jodoh ..
jumpe semula contact semua....memang tersurat dia bukan untukku....
mesti korang nak tahu...
jawapan aku menyesal ke tak?? tak berkahwin umur 2o?
jawapan aku? tidak...aku yakin smeua ditanganNYA...
aku yakin jalan yg kupilih ade hikmah tersembunyi...
cume rezeki dia dapat temui cinta yang HALAL...
tahniah...buat isteri beliau...dia seorg yang baik..:)
semoga kalian berbahgia....

strong kan aku??? aku ley smile and say...
yes...! happy for see them...but ..
memories still there...
no matter how hard we run.....
yang pasti aku gembira org yg suka aku mase skool lu..
sudah berjaya terima org yg selayak nya..
yg lebih baik dari aku....
dan aku yakin....DIA lebih mengetahui...
apa yang lebih baik untuk aku....dan juga dia..
insan yang pernah rapat....suatu ketika dulu...
W.j....


ps: lepas sorang2 sorang...mendirikan rumah tangga...

.....menghitung hari....detik2 yg berlalu...





Friday, November 25, 2011

Maal Hijrah kembali lagi....

Assalamualaikum...sahabat..

Ahad ini...kita akan menyambut Maal Hijrah...


Doa Akhir Tahun
( Dibaca selepas solat asar)




Maksudnya : Allah SWT berselawat ke atas penghulu kami Muhamad SAW, ahli keluarga dan sahabat-sahabat baginda dan kesejahteraan ke atas mereka. Wahai Tuhan, apa yang telah aku lakukan dalam tahun ini daripada perkara-perkara yang Engkau tegah daripada aku melakukannya dan aku belum bertaubat daripadanya.

Sedangkan Engkau tidak redha dan tidak melupakannya. Dan aku telah melakukannya di dalam keadaan di mana Engkau berupaya untuk menghukumku, tetapi Engkau mengilhamkanku dengan taubat selepas keberanianku melakukan dosa-dosa itu semuanya. Sesungguhnya aku memohon keampunanMu, maka ampunilah aku.

Dan tidaklah aku melakukan yang demikian daripada apa yang Engkau redhainya dan Engkau menjanjikanku dengan pahala atas yang sedemikian itu. Maka aku memohon kepadaMu. Wahai Tuhan! Wahai yang Maha Pemurah! Wahai Yang Maha Agung dan wahai Yang Maha Mulia agar Engkau menerima taubat itu dariku dan janganlah Engkau menghampakan harapanku kepadaMu Wahai Yang Maha Pemurah. Dan Allah berselawat ke atas penghulu kami Muhamad, ke atas ahli keluarga dan sahabat-sahabatnya dan mengurniakan kesejahteraan ke atas mereka.

——————————————————————————————-
——————————————————————————————-

Doa Awal Tahun
( Dibaca selepas solat maghrib )


Maksudnya : Allah SWT berselawat ke atas penghulu kami Muhamad SAW, ahli keluarga dan sahabat-sahabat baginda dan kesejahteraan ke atas mereka.

Wahai Tuhan, Engkaulah yang kekal abadi, yang qadim. yang awal dan ke atas kelebihanMu yang besar dan kemurahanMu yang melimpah dan ini adalah tahun baru yang telah muncul di hadapan kami.

Kami memohon pemeliharaan dariMu di sepanjang tahun ini dari Syaitan dan pembantu-pembantunya dan tentera-tenteranya dan juga pertolongan terhadap diri yang diperintahkan melakukan kejahatan dan usaha yang mendekatkanku kepadaMu Wahai Tuhan Yang Maha Agung dan Maha Mulia.

Wahai Tuhan Yang Maha pengasih dari mereka yang mengasihi dan Allah berselawat ke atas penghulu kami Muhamad. Nabi yang ummi dan ke atas ahli keluarga dan sahabat-sahabatnya dan kesejahteraan ke atas mereka.


Alhamdulilah...




umur kita dipanjangkan lagi untuk meneruskan sisa kehidupan di tahun baru Islam....akhirnya buku lama ditutup dan disimpan dan akan dibuka kembali bila tiba waktu yang dijanjikan...

27 November 2011 bersamaaan 1 Muharram 1433H

kita akan ada buku baru..yang mencatit segala perbuatan kita..segala kebaikan dan keburukan kita..semua pahala kita dan semua dosa dosa kita..

kecil mahupun besar...kerana malaikat yang sentiasa menjaga kita ada di kanan dan kiri kita....merekod setiap perbuatan kita...



''doa ini bukan lah sesuatu yang wajib atau sunnah Nabi SAW. Tapi bagus amalkan.. jom baca sama-sama...sumber :pakarhowto





Maal bermaksud "bersama".

Maal Hijrah
, membawa maksud "bersama berhijrah" atau "bersama hayati Hijrah".

HIJRAH haruslah difahami sebagai berpindah dari suatu keadaan tidak baik kepada keadaan yang lebih baik.

Nabi s.a.w. bersabda, "Orang yang sempurna Islamnya ialah orang yang kaum muslimin selamat dari gangguan lisan dan tangannya dan orang yang berhijrah sebenarnya ialah orang yang meninggalkan apa yang dilarang Allah". (HR Bukhari no 6484)

INFO :

1. Bulan Muharram ialah bulan pertama dalam kalendar hijriah.

2. Bulan Muharram adalah salah satu dari pada bulan-bulan Haram.

Allah berfirman, ”Sesungguhnya bilangan bulan pada sisi Allah adalah dua belas bulan, dalam ketetapan Allah di waktu Dia menciptakan langit dan bumi, di antaranya empat bulan haram. Itulah agama yang lurus, maka janganlah kamu menganiaya diri kamu dalam bulan yang empat itu, dan perangilah kaum musyrikin itu semuanya sebagaimana mereka pun memerangi kamu semuanya, dan ketahuilah bahwasanya Allah beserta orang-orang yang bertakwa.” (At-Taubah: 36)

Nabi saw. bersabda, “Satu tahun itu ada dua belas bulan. Di antaranya ada empat bulan suci. Tiga bulan berturut-turut iaitu Zulkaedah, Zulhijjah dan Muharram. Dan satu bulan lagi adalah Rejab yang terletak antara Jamadil Akhir dan Sya’ban.” (HR Muslim no. 1679)

Bulan Haram yang dihormati itu ialah: Zulkaedah, Zulhijjah, Muharam dan Rejab.

Umat Islam dilarang berperang dan berbunuhan dalam bulan-bulan ini kecuali jika mereka diugut.

Larangan untuk melakukan maksiat adalah lebih keras dibanding bulan-bulan lain.

Abdullah Ibnu Abbas ra. mengatakan maksiat yang dilakukan di bulan haram adalah lebih besar dosanya dan amal baik yang dilakukan di bulan haram adalah lebih besar pahalanya. (Tafsir At-Thabari)

Al Allamah Ibnu Hajar menulis, telah meriwayatkan oleh Abi Daud bahawa Nabi (صلى الله عليه وسلم) memandubkan (yakni SUNAT) berpuasa di BULAN-BULAN HARAM .

Dari Abu Hurairah r.a. katanya Rasulullah s.a.w. bersabda, "Puasa yang paling utama sesudah puasa bulan Ramadan ialah puasa di bulan Muharram". (HR Muslim no. 1163)

sumber bacaan :lenggangkangkung-my






notakakikudibibirmu


sekadar perkongsian apa yang dibaca...
esok yeh...cuti..!!!

Monday, November 21, 2011

Dalam mihrab cinta



Mihrab Cinta
mengandung arti tempat seseorang yang ingin mencari jati diri melalui tempat sembahyangnya atau tempat istimewa yang membuatnya mengutarakan maksud dan tujuannya kepada sang pencipta. Mengadu semua masalahnya. Mengakui kesalahannya. Dan tempat dimana seseorang merasa lemah dan butuh Tuhannya. Arti Mihrab Cinta juga berarti sebuah tempat yang istimewa yang membuat kalbu seseorang merasa tenang dan pasrah kepada sang Pencipta. Dalam Mihrab Cinta inilah seseorang tidak bisa lagi berdusta dan tiada kuasa berdusta dan didalamnya mengandung rasa pasrah dan rasa taubat yang tinggi dan sungguh-sungguh dari segala kesalahan dan noda masa lalu...sumber : neyna


psst : aku lum kesempatan mau tgk..
ketika cinta bertasbih je ..yg layan...lagu nih

hurm :)
suatu saat ku kan kembali...
sambungan cari ..



hanya mahu berkarya...

Dalam mihrab cinta ku...
doaku semoga dapat ku miliki cinta mu..
cinta yang membuatkan hati ini...
makin cinta padaNYA.....

seandainya sudah termaktub....
terpisah jasad dari nyawa...
ketahuilah sang pencinta...
aku mendambakanmu...
rindu yang tak bertepi....
sayang yang tak terucap...
dengan kata2.....

Dalam mihrab cinta ku...
kusampaikan hasratku...
walaupun diri tak sesempurna....
walaupun diri tak semegah....
ku ingin mati dalam dakapan cinta yang halal...
dalam cinta yang mengikat janji ...
menjadi seorang isteri pada seorang yang bergelar suami...

namun..
perjalanan tak seindah harapan...
tak semudah perkataan...
sukar untuk ku gapai ....
walaupun diri terlalu menghampiri...
layak kah hati...
layak kah diri...
bertemu diruangan mimpi...
sekilas pandangan yang boleh membuka ..
pintu hati........ku menanti...


keja : byk keja ...heheh....
perjalanan bukan mudah....



notakakikudibibirmu....
yang terindah itu kenangan...




Link

Sunday, November 20, 2011

Hanya wanita biasa

Sesungguhnya....
Aku bukan perempuan semulia Siti Khadijah..
Aku bukan perempuan setabah Fatimah..
Aku bukan perempuan secekal Siti Aisyah...
Aku hanyalah perempuan akhir zaman...
yang sering terkhilaf dalam tindak tanduk dan bahasaku..
aku hanyalah perempuan akhir zaman,
yang kadang kala mudah terasa jiwanya..
dengan tingkah laku manusia sekeliling....
walaupun wajah dan ekspresi diri seperti...
menunjukkan yang aku tak kisah..
aku hanyalah perempuan akhir zaman,
yang cuba dan berusaha
melengkapkan diriku untuk menjadi pelengkap rusuk kirimu...
bakal suamiku.....









senyumlah walau pun dirimu berduka
kreadit: gambar lama :P






bakal SUAMI dan ISTERI ingatlah:
Mengapa mendambakan isteri sehebat Khadijah
Andai diri tidak semulia Rasulullah s.a.w.
Tidak perlu isteri secantik Balqis
Andai diri tidak sehebat Sulaiman
Mengapa mengharapkan suami setampan Yusuf
Seandai kasih tak setulus Zulaikha
Tidak perlu mencari suami seteguh Ibrahim
Andai diri tidak sekuat Hajar dan Sarah


notakakikudibibirmu
sorry seem to be the hardest WORD...
....
i'm strong cuz i've known my sadness...





Tangisannya membisu

Malam nih hati tersentuh lagi...
puisi jiwa bermain dijemari...
marilah duka kita bersatu...
didunia maya kita dipertemu...

angin malam
mencium pipi....
terasa sejuk dibelai rasa....
mengamit keindahan ciptaan yang ESA
namun...
malam ini cukup berbeda...
Tangisannya seolah membisu....
Rajuk nya menemui jalan buntu....
mampukah bertahan..
mampukah berkekalan....

sayup sayup bicara hati...
bisanya gemersik mampu
membunuh
...
acapkali dipersembah..
menjadi santapan dimeja tari....
mengikut irama duniawi...

tarian nya lemah longlai...
kaki nya lemah mengatur langkah..
mencari tapak
yang bisa tersadai...

masih kedengaran lelahnya..
masih terungkit rajuknya....
makin terserlah amarahnya...
yang pasti.....
Tangisanya
seolah membisu....





'' I'm FINE !!!! " ^^
menarik lak ayat bawah nih
jum baca kawan2


wait,....
waiting.....
i'm already GONE with wind
n DEATH....inside????



kerja : keja still xkonsisten..
huhuk..try my best

notakakikudibibirmu...

lama tak berkarya....
peace...

Tuesday, November 15, 2011

Masa..itu emas

Alhamdulillah bersua lagi
kita dalam ni....LT bz dengan keja..
nak siapkan stok..biaselah keja kilang...
tapi dunia blog masih suka...
sini tempat org mengenali LT dgn lebih baik..
dari sudut pandang yang berbeza...
nk tahu...bace lah semua entri ahhaha
LT bawu baik dr demam panas....
rase mcm berat...badan.....tapi sib baik dh ok :)
nk tulis pnjg2 tapi mata dah mengantuk lah...
masa itu emas....
sebab emas makin lama makin mahal...
kalau kwn2 ade duit lebih beli lah emas buat aset..:)

to be continue....

sgggt antok.....

beristighfarlah!!!

beristighfarlah....
mungkin ada lebih baik menanti....







“Dan hendaklah engkau memohon ampun kepada Allah, kerana sesungguhnya Allah adalah amat Pengampun, lagi amat Mengasihi” (Surah an-Nisaa: 106)

“Dan hendaklah kamu meminta ampun kepada Tuhanmu dan bertaubat kepada-Nya. Nescaya Dia akan memberi kenikmatan yang baik (secara terus menerus) kepada kamu.” (Surah Hud: 3)

“Dan orang yang apabila melakukan perbuatan keji atau menganiaya diri sendiri, mereka ingat akan Allah lalu memohon ampun atas dosa mereka dan siapakah lagi yang dapat mengampuni dosa selain Allah? Dan mereka tidak meneruskan perbuatan kejinya itu sedang mereka mengetahui. Balasan bagi mereka ialah ampunan Allah dan syurga yang mengalir di dalamnya sungai dan itulah sebaik-baik pahala bagi orang yang beramal.” (Surah Ali Imran: 135-136).

Ibnu Umar menceritakan, kami pernah bersama-sama dengan Rasulullah dan kami mendengar Rasulullah mengulang-ulang membaca sebanyak 100 kali doa yang berbunyi: “Ya Allah ampunilah aku dan terimalah taubat ku, sesungguhnya Engkau Maha Penerima Taubat lagi Maha Pengasih.” (HR Tirmidzi)

Nabi saw. bersabda, “Demi Allah, sesungguhnya aku beristighfar (meminta ampunan) dan bertaubat kepada Allah dalam satu hari, lebih dari tujuh puluh kali.” (HR Bukhari)

Dari Tsauban berkata: Apabila Rasulullah shallallahu ‘alaihi wasallam selesai solat, baginda beristighfar tiga." Sumber: Muslim (no. 135, 591), Abu Daud dalam Shahih Abu Daud (no. 1563), Ibnu Majah (no. 938), al-Tirmidzi dalam Shahih al-Tirmidzi (no. 300) dan al-Nasa’i dalam Shahih al-Nasa’i (no. 1336).

Al-Walid radhiallahu’anh berkata, aku bertanya kepada al-Auza’i: Bagaimana lafaz istighfar baginda ? Dia menjawab:
اَسْتَغْفِرُالله، اَسْتَغْفِرُالله، اَسْتَغْفِرُاللهَ. "Astaghfirullah, Astaghfirullah, Astaghfirullah (Aku memohon ampun kepada Allah, aku memohon ampun kepada Allah, aku memohon ampun kepada Allah)." Sumber: Muslim dalam Shahih Muslim (no. 591), al-Tirmidzi (no. 300) dan Abu Daud dalam Sunan Abu Daud (no. 2151).

Nabi saw. bersabda, sesiapa yang berkata أَسْتَغْفِرُ اللَّهَ الْعَظِيمَ الَّذِي لاَ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ الْحَيَّ الْقَيُّومَ وَأَتُوبُ إِلَيْهِ “Astaghfirullahal-‘azim allazi la ilaha illa huwal hayyul qayyum waatubu ilaih”, nescaya diampunkan baginya sekalipun dosanya sebesar lari dari medan perang. (HR At Tirmizi, hadis no: 3577)

Nabi saw. bersabda,"Sesiapa yang selalu beristighfar, nescaya Allah akan menjadikan baginya kemudahan bagi setiap kesempitan, kesenangan bagi setiap kesedihan dan memberinya rezeki tanpa diduga olehnya". (HR Abu Daud)

sumber : lenggang kangkung.comLink

Tuesday, November 8, 2011

antara waktu dan pilihan

assalamualaikum....semua pengunjung blog...
dan yang sedia menanti dan membaca...
maaf masa selalu cemburu kan ai....hiks....
nak share simple quote...tuk kawan2...semua...
ada antara waktu....ade org benci kita...
ada masanya org orang tak benci kita....
tapi mungkin ini sebabnya...
renung renungkan.......
percaya 100% jangan....
ada benarnya ...jugak..









jom amalkan..






Dari Aban bin Osman, bahwa Nabi saw. bersabda: “Sesiapa membaca ‘BISMILLAAHIL LAZII LAA YADURRU MA’AS MIHI SYAI’UN FIL ARDI WALA FIS SAMAA’ WAHUWAS SAMII’UL ‘ALIIM’ (dengan nama Allah, dengan nama-Nya tidak akan berbahaya sesuatu yang ada di bumi mau pun yang ada di langit, dan Dia Maha Mendengar lagi Maha Mengetahui) sebanyak tiga kali, maka dia tidak akan ditimpa musibah hingga malam hari, dan sesiapa membacanya di waktu malam maka tidak akan ditimpa musibah hingga pagi hari, dengan izin Allah.” (HR Ahmad no 497) Satu ketika Aban bin Osman telah ditimpa musibah mendadak di mana dia telah ditimpa penyakit lumpuh. Sahabat hairan mengapa Aban boleh mengalami musibah mendadak, padahal dia yang telah meriwayatkan hadis doa menolak musibah. Maka Aban bin Usman dengan jujur mengakui bahwa pada hari itu dia telah terlupa membaca doa tersebut. Subhanallah.



tentang keja :

ALHAMDULILLAH aku hampir sebulan keja..
cume sedey gaji lambat masuk lak...hurm
aku dah pandai guna ubs stock control...
aku rase uitm patut suruh dak cos bba belajar benda2 camni..
at least diaorg tahu...
skill kot...hurmm masih cuba mencari
pekerjaan lebih baik..
buat masa sekarang cari pengalaman lu...
as ...

MINAH KILANG



tentang cinta :

tak mahu obvious cerita sgt tentang
personal love life.
setakat lebih senang mcm ni...
i bukan artisss OK :P
mr F dah selamat tet....
mr kacak ade jelagi...
mr A bzz dgn keja kots
mr anime...diam membisu...
skrg cume mau having fun..
and be happy..
pada org yang tak pernah nak hargai...
aku...
sila baca ini....








lagu bawu... d layan..
rase mau menari2....heheh...
happy mood song.....





sesaper yang sedey,...tuh..
layan lagu nih...

be strong OK..:)



lagu nih pun best...
ade mesej..tersendiri...
mu fav band ..nickelback...do LISTEN OK...PEACE 2 the nation...




notakakikudibibirmu...

kurangkan hasad dengki...
nk berdakwah boleh...
jika sampai nak malukan...
seseorg di public....
ape citer...muka buku ka..
bukukauada,,bukulalika...notakakika..
....berdakwahlah secara berhemah..
islam itu mudah...tiada paksaan..
yang jelik itu dari ku...
yang baik itu dariNYA...
menulis apa yang kubaca,,,dan lihat..dengar..
blog nih relaks,,,jerrrr okeyh....;)
tengs for visit

Tuesday, October 25, 2011

koleksi bacaan minggu ni...

aku masih tak bape free...
tapi sekdar membaca jer..
and paste ape aku baca....
maaf ye kawan...will be back....
bawu baik demam....keja keja.keja....zzzz


dari Imran bin Husain dia berkata, Rasulullah s.a.w bersabda yang bermaksud : “Sesungguhnya penduduk Syurga yang paling sedikit adalah wanita.” (Hadis Riwayat Muslim dan Ahmad)

Rasulullah s.a.w bersabda yang bermaksud : “Aku melihat ke dalam Syurga maka aku melihat kebanyakan penghuninya adalah fuqara’ (orang-orang fakir) dan aku melihat ke dalam Neraka maka aku menyaksikan kebanyakan penghuninya adalah wanita.” (Hadis Riwayat Al- Bukhari dan Muslim)

Sabda Rasulullah s.a.w : “Allah tidak akan melihat kepada wanita yang tidak mensyukuri apa yang ada pada suaminya dan tidak merasa cukup dengannya.” (HR Nasa’i)

Sabda Rasulullah s.a.w : “Wanita yang meminta cerai pada suaminya tanpa sebab (yang syar’ie) maka haram baginya mencium wangi Syurga.” (Hadis Riwayat Abu Daud dan At-Tirmizi

Rasulullah SAW bersabda, "Akan keluar dari Neraka sesiapa yang berkata La Ilaha illallah sedangkan dalam hatinya ada kebaikan sebesar biji kacang." (HR Bukhari)

Dari Abu Said Al-Khudri r.a. bahwa Rasulullah SAW bersabda, "Setelah penduduk syurga masuk ke syurga dan penduduk neraka masuk ke neraka, maka Allah Ta'ala pun berfirman, 'Keluarkanlah dari neraka orang-orang yang dalam hatinya terdapat iman walaupun sebesar biji sawi.' Mereka pun dikeluarkan dari neraka. Hanya saja tubuh mereka telah hitam legam bagaikan arang. Oleh kerana itu, mereka dilemparkan ke sungai Haya' atau hayat (terdapat keraguan dari Imam Malik). Kemudian tubuh mereka berubah bagaikan benih yang tumbuh setelah banjir. Tidakkah engkau melihat benih tersebut tumbuh berwarna kuning dan berlipat-lipat." (Sahih Bukhari)

Sumber: http://muchlisin.blogspot.com/2011/03/hadits-22-iman-kunci-masuk-surga.html

Penjelasan tambahan: http://www.hafizfirdaus.com/ebook/HimpunanRisalah-3/Tajuk%207.htm

sumber : http://lenggangkangkung-my.blogspot.com

notakakikudibibirmu

makin belajar...
makin kita sedar byk yg kita tak tahu :)
kumbang jingga tengs singgah..

Friday, October 21, 2011

sempurnakah sebuah cinta itu ?

LIFE n work ?

ALHAMDULILLAH ...
ku teruskan jalan yang berliku.
at least aku kerja...
mencari pengalaman....



ade benda mau share..
bace lah quote nih...




bagi LT ape yang penting adalah niat...
niat seseorang ...apa yang dia mahu..dari cinta..
cinta bukan sekdar mencari cinta sempurna..
tapi menjadi lebih sempurna bila mendapat cinta..
dan lebih indah jika ia dibina dengan ikatanNYA...
cinta mengajar kita kuat dan bukan menjadi lemah..
itu bukan cinta itu nafsu semata2...




bersambung....

notakakikudibibirmu

bz..byk...
huhu curik masa jap...

Friday, October 7, 2011

OK not to be OK....

banyak dugaan akhirni...
tapi aku redha ketentuanMU ya ALLAH..
heppp bukan pasal putus cinta OK :P
nampaknya mr F sudah kantoi kan aku..
membaca blog nye...dan telah delete blog nya...
hurmm ok takpe...ley bygone be bygones...kan ..
i'm happy...aku bukan jenis tayang bf
biarlah org lain nak fikir apa...:)
aku tahu hidup ini...
kita tak tahu...jauh ,singkat....
aku tak mahu menyesal....
wah gouse singgah tengs :)
long time...no see.....:)
kinda misss oldies :).
yang pasti aku bahgia dengan org yang syg aku skrg...
aku percaya ALLAH menghadirkan hujan...sebab dia nak bagi pelangi....
ALHAMDULILLAH....tapi ade gak certain benda aku tak bernasib baik..
aku cuba melakukan yg terbaik....

nak kongsi...hadis
menarik...dari JAKIM

Hanya Yang Terbaik

Dari Ibnu Umar r.a katanya:Nabi s.a.w melarang menjual buah-buahan sebelum nyata baiknya. Ketika itu nabi ditanya tentang apakah yang dimaksudkan dengan ˜baik', baginda menjawab,Hendaknya buah-buahan itu tidak lagi terkena penyakit

LT : rupanya...nak berniaga pun ada yang kena patuhi :)


Hakikat Sembahyang

Sabda Rasulullah s.a.w yang maksudnya: Mana-mana muslim yang apabila masuk waktu sembahyang yang diwajibkan lalu dia pun berwudhuk dengan wudhuk yang baik, melakukan solat dengan sebaik-baiknya begitu juga dengan ruku'nya, maka sembahyang itu merupakan kafarat (memadamkan) dosa-dosanya yang telah lalu, selagi dia tidak melakukan dosa besar.

LT : sekadar ingat kan diri ini juga..




notakakikudibibirmu....
kadang aku penat...
letih tapi....
ALLAH menguji hambanya...
diberi dugaanNYA..
aku belajar...mendidik hati...
semalam layan ustazah pilihan...
menarik dapat ilmu..:)
aku suka ....

Sunday, October 2, 2011

Jessie J - Who You Are

enjoy this lyric by jessie J ... who
u are???
KLIK..by U tube...








I stare at my reflection in the mirror...
Why am I doing this to myself?
Losing my mind on a tiny error,
I nearly left the real me on the shelf...
"no, no, no, no..."

Don't lose who you are in the blur of the stars!
Seeing is deceiving, dreaming is believing,
It's okay not to be okay...
Sometimes it's hard, to follow your heart.
Tears don't mean you're losing, everybody's bruising,
Just be true to who you are!
(Who you are)x11

Brushing my hair, do I look perfect?
I forgot what to do to fit the mould, yeah!
The more I try the less it's working yeah yeah yeah
'Cause everything inside me screams, "no, no, no, no..."

Don't lose who you are in the blur of the stars!
Seeing is deceiving, dreaming is believing,
It's okay not to be okay...
Sometimes it's hard, to follow your heart.
But tears don't mean you're losing, everybody's bruising,
There's nothing wrong with who you are!

Yes no's, ego's, fake shows
Like "woah", just go, and leave me alone!
Real talk, real life, good love, goodnight,
With a smile...
That's my home! (that's my home) "no, no, no, no..."

Don't lose who you are in the blur of the stars!
Seeing is deceiving, dreaming is believing,
It's okay not to be okay...
Sometimes it's hard, to follow your heart.
Tears don't mean you're losing, everybody's bruising,
Just be true to who you are!
Yeah yeah yeah


notakakikudibibirmu...

its OK not to be NOT OK

HAPY BUFDAY NAGA





hapy bufday...
semoga panjang umur dan murah rezeki
amin....

sambung...nnti..

Tuesday, September 27, 2011

Akan Ku Tunggu Pinangan Dari Kamu

Jangan engkau puja puji kami bila pujianmu hanyalah janji-janji yang tak menentu. Hanya membuatku terlena dan terbuai hingga kami lupa bahawa kita sedang bermaksiat. Kau puji diriku,tapi kau hanya ingin membuatku tersenyum dan makin terbuai rayuanmu. Tidak.. tidak akhi, kami ingin kau puji setelah kau halal bagiku. Maka datangilah waliku akhi.. ku tunggu pinanganmu..
.
Tak akan kami langgar iffah ku dengan ajakan khalwat dari mu.
Engkaupun sebenarnya tahu,hal itu hanya akan menimbulkan badai kelabu yang membuat kita tak berdaya kerana pihak ketiga yang tak lain syaitan yang ada di dekat kita. Maka datangilah waliku akhi.. ku tunggu pinanganmu..
.
Jagalah sikapmu pada kami, maka akan kami jaga sikapku padamu,kami lemah akan sanjunganmu. Kecintaan ini ingin kami persembahkan kelak untuk suami, cinta nan kasih ini yang akan kami tuai untuk mencari ke redhaan suami kelak. Jadi bagaimana mungkin kami mencinta pada hal yang tidak halal bagi kami, tentu Allah tak akan pernah ridha pada kami. Maka datangilah waliku akhi.. ku tunggu pinanganmu..
.
Jilbabku untuk melindungi kehormatan kami, santun kami untuk menjaga iffah . Jangan kau lenakan kami agar kami lepas kan kehormatan di hadapanmu sebelum engkau halal bagi kami. kami ingin engkau ikut menjaga kehormatan kami dengan menjaga kami, bukan malah membawa pada kenistaan. Agar kau mampu menjaga kami secara utuh, Maka datangilah waliku akhi.. ku tunggu pinanganmu..
.
kami memang tak sesempurna Aisyah dalam kecerdasannya ataupun Fatimah dengan kelembutannya. Tapi kami akan berusaha cerdas layaknya Aisyah dalam naunganmu dan kami akan berusaha selembut Fatimah dalam menenangkanmu. Maka datangilah waliku akhi.. ku tunggu pinanganmu..
.
Kau memang tak sehebat Ali ataupun sekuat Umar, tetapi kau akan menjadi hebat seperti Ali ketika kau menjaga kami dalam kelemahan kami dan kau akan sekuat Umar agar kami tidak selalu menjadi tulang yang bengkok. Kami memerlukan imam yang boleh menjaga keimanan, bukan yang mebawa kami pada jurang maksiat. Maka datangilah waliku akhi.. ku tunggu pinanganmu..
.
Sungguh, kami memang tidak mampu menahan kala kami jatuh hati,tetapi kami tak akan mempertaruh pesona kami hanya kerana cinta yang menuntut nafsu pada keramahan syaitan pada kami. Bukanlah jatuh cinta bila kau ajak kami pada kemaksiatan. Bila kau memang jatuh cinta pada kami, jangan kau bebankan deritamu pada hati yang akan menuntutmu untuk berbuat nista. Izinkan kami menjaga hatimu, agar kita boleh menjelang bersama JannahNya. Maka datangilah waliku akhi..ku tunggu pinanganmu..

bukan penulis asal
..
baca yang nih pula...menarik..
perkawinan vs pernikahan...




notakakikudibibirmu...

tunggu pinangan awk.....
bakal suamiku....
lalallalallal =p

Tips :Mengorat JEJAKA pujaan

So you have been texting a guy that you like and you want him to know that you like him, but you don't want to be overly obvious?

Well, here is how.....




1) DON'T text him all of the time. It may seem like it will have the opposite effect, but it really won't. If you text him too much he will get really annoyed and you wont stand a chance. So text him once a day at the most and only about 4 or 5 days a week - then you won't come across as needy.

2) Have things to talk about. Before texting him, it is a good idea to have topics in mind so the conversation doesn't go dry. So talk about skool ,college stuff ..anything, or what you did over the weekend, and random things (like a food that you recently ate but didn't like).

3) Keep the conversation light. Yeah, it is good to have an intellectual debate every now and again, but not all the time. The lighter the conversation, the more natural it will feel. It also creates more opportunities for being flirty.....but avoid being B****

4) Be positive. This applies to every situation, not just texting. Don't go on about annoying parents or whatever, because he will run a mile.

5) Use emoticons...smiley etc ... They are a great way to express emotion, lighten the mood, and show when you are being flirtatious. If you want to come across as being flirty use ;-) a lot.

6) Slip in compliments. But make sure that they aren't too direct. For example, if you have been watching IMAM MUDA/INDE competition ... and you know that he is into that particular tv prog interest...
do discuss how interesting it was....

7) Be yourself. It is the most important one. Don't try and be someone who you are not. Text things that you will actually say in person....

be a TOMBOY but still keep ur FEMININ stuff ...okeyh...

btw nih sambungan.....topik nih..apa yang lelaki tgk daripada perempuan....




notakakikudbibirmu

hidup biar bermaruah...
pelihara lah ia untuk org sepatutnya...
jangan sampai nafsu membataskan
akal....peace ya..!!!
tak salah pun
perigi cari timba...
as long with the right way.....
with the right attitude...

Sara Bareilles - Gonna Get Over You

Goodbye
Should be saying that to you by now, shouldn't I?
Laying down a law that I live by
Well, maybe next time

I've got a thick tongue
Brimming with the words that go unsung
I simmer then I burn for a someone
The wrong one

And I tell myself to let the story end
That my heart will rest in someone else's hand
But my 'Why not me?' philosophy began
And I said

Ooh, how am I gonna get over you?
I'll be alright
Just not tonight
But someday

Oh, I wish you'd want me to stay
I'll be alright
Just not tonight
But someday

Maybe
It's a vicious little word that can slay me
Keep me where I'm hurting, you make me
Hang from your hands

But no more
I won't beg to buy a shot at your back door
If I'm aching at the thought of you, what for?
That's not me anymore

And I'm not the girl that I intend to be
But I dare you, darlin', just you wait and see
But this time not for you, but just for me
I said

Ooh, how am I gonna get over you?
I'll be alright
Just not tonight
But someday

Oh, I wish you'd want me to stay
I'll be alright
Just not tonight
But someday

Say it's coming soon
Someday without you
All I can do
Is get me past the ghost of you

Wave goodbye to me
I won't say I'm sorry
I'll be alright
Once I find the other side of someday

Ooh, how am I gonna get over you?
I'll be alright
Just not tonight
But someday

Oh, I wish you'd want me to stay
I'll be alright
Just not tonight
But someday



these lyrics are submitted by mta_mta
these lyrics are last corrected by Esra Nyx

notakakikudibibirmu

yes YOU..
i'll get over u...
And I tell myself to let the story end
That my heart will rest in someone else's hand

Kelly Clarkson - Mr. Know It All

Kelly Clarkson – Mr. Know It All Lyrics

Mr. Know It All
Well ya think you know it all
But ya don’t know a thing at all
Ain’t it something y’all
When somebody tells you something bout you
Think that they know you more than you do
So you take it down another pill to swallow

Mr. Bring Me Down
Well ya like to bring me down, don’t ya
But I ain’t laying down
Baby I ain’t going down
Can’t nobody tell me how it’s gonna be
Nobody’s gonna make a fool out of me
Baby you should know that I lead not follow

[Chorus]
Oh you think that you know me, know me
That’s why I’m leaving you lonely, lonely
Cause baby you don’t know a thing about me
You don’t know a thing about me

You ain’t got the right to tell me
When and where to go, no right to tell me
Acting like you own me lately
Yeah baby you don’t know a thing about me
You don’t know a thing about me

Mr. Play Your Games
Only got yourself to blame
When you want me back again
But I ain’t fallin back again

Cause I’m livin’ my truth without your lies
Let’s be clear baby, this is goodbye
I ain’t comin’ back tomorrow

[Chorus]
Oh you think that you know me, know me
That’s why I’m leaving you lonely, lonely
Cause baby you don’t know a thing about me
You don’t know a thing about me

You ain’t got the right to tell me
When and where to go, no right to tell me
Acting like you own me lately
Yeah baby you don’t know a thing about me
You don’t know a thing about me

So what, you’ve got the world at your feet
And you know everything about everything
But you don’t
You still think I’m comin’ back but baby you’ll see

[Chorus]
Oh you think that you know me, know me
That’s why I’m leaving you lonely, lonely
Cause baby you don’t know a thing about me
You don’t know a thing about me

You ain’t got the right to tell me
When and where to go, no right to tell me
Acting like you own me lately
Yeah baby you don’t know a thing about me
You don’t know a thing about me

Mr. Know It All
Well ya think you know it all
But ya don’t know a thing at all
Yeah baby you don’t know a thing about me
You don’t know a thing about me








notakakikudibibirmu...


Yeah baby you don’t know a thing about me
You don’t know a thing about me

Sunday, September 25, 2011

what do guys look for in girls ?

“what do guys look for in girls?” . Obviously no girl can win every guy over, but if you follow this advice you can certainly attract a good number of them.....






1. Don't be a b*tch.

This is the most important thing you can do. The truth of the matter is, most girls are b*tches nowdays... If you can make sure to not be one, you’re already way ahead of the game. Be laid-back and not moody. Don’t take yourself too seriously and learn to laugh a lot. Don’t expect the guy to pay for absolutely everything. Don’t gossip or talk trash about people around guys, most of them hate that. Don’t put down the guys you’re interested in. Most importantly, smile, be positive, and have fun with guys! It will make them love spending time with you.

2. Show interest, but don’t be clingy.

You’re supposed to play hard to get right? Wrong! You shouldn’t “play” anything (this will be expanded upon in point #3). If you don’t show any interest in a guy, he’ll assume that you’re not interested and he’ll move on to someone who is. Makes sense right? But at the same time, you don’t want to be a “stage 5 clinger” either. First of all, it makes you look desperate. Second of all, guys have lives of their own and they don’t want to have it being constantly interrupted. So how do you find the balance?

DO initiate contact sometimes, get to know him better, flirt, make eye contact, smile at him, and laugh at his jokes. DON'T text/call him 24/7 (contact him if you have something to talk about, but don’t text him 40 times a day for no reason), expect to see him every single day.

And if you’re in a relationship, don’t act jealous when he talks to his female friends, try to control him, or keep him from seeing his friends. One of the number one fears guys have about being in a relationship is losing his independence. Respect his space. He'll appreciate you more for it.

3. Be true to yourself and don’t play games.

This is another big one and you want to keep it in mind while looking at all the other guidelines. Don’t do anything you’re not comfortable with. Don’t pretend to like something if you really don’t. Don’t say you’ve done something if you never have. Why is this so important? First of all, guys appreciate honesty. If they find out that you lied to them early in the relationship in order to snag them it’s going to diminish their trust in you, and you don’t want that! Second of all, if you attract a guy by feeding him false information, when he finds out the truth he may not find you attractive anymore which can only lead to hurt feelings for you. When you attract a guy by being yourself you know that he likes you for who you are, no more, no less. It also helps to build a strong foundation of trust.

"One of the fears guys have about being in a relationship is losing his independence.
Respect his space. He'll appreciate you more for it."


4. Be open minded.

Don’t be afraid to try new things. If you try something and you don’t like it, then just don’t do it again. But at least you can honestly say you have it a shot and guys will respect that about you. Also, don’t give guys the evil eye for liking something you don’t, unless it’s something you’re extremely morally opposed to. But if that’s the case, you probably just shouldn’t date that guy.

5. Be a tomboy, but maintain your femininity.

What does this mean? It’s important to strike a balance here. Look like a girl and be in touch with your emotions, but also be able to act like one of the guys. You don’t want to dress like a dude and walk around belching the alphabet. What you do want to do is get into some “guy” things. Maybe it’s video games (the Sims doesn’t count), maybe it’s sports, maybe it’s hunting and fishing, maybe it’s computers, maybe it’s all of those or something else entirely. But try to find at least one thing that interests you and get into it. The more of those things that you can enjoy, the more attractive it makes you. Guys love it when they find a girl whom they actually have things in common with. And don’t forget rule #3!

For instance, these are the things I enjoy: video games, computers, cars, guns, and fishing (not hunting though).

6. Look your best.

This doesn’t mean that you have to look like a model, or use so much makeup that you could apply it with a spackle knife (please don’t do that). What this does mean, is keep yourself clean and well groomed. Wear clothes that you’re comfortable in and that accentuate your best features. If you enjoy wearing makeup then great, put it on! Just don’t overdo it and walk out of the house looking like Lady GaGa. Most guys prefer subtlety when it comes to makeup. If you don’t like makeup, then don’t wear it. I don’t wear makeup most of the time myself. And if you want to attract a guy for more than just sex, don’t wear anything too revealing.

7. Show confidence.

This does not mean flaunt yourself around like you’re the queen of the world. Be sure of who you are and don’t be ashamed of it. Don’t put yourself down. Don’t expect a guy to fix all the problems in your life or make you feel better about yourself. Of course you want a guy who appreciates you and compliments you, but don’t expect it to be his responsibility to make you feel good about yourself. You should be able to do that on your own. If you can’t be happy on your own, you’re not ready for a healthy relationship.

8. Have a hobby.

This shows men that you have a certain level of independence, which is very attractive to most. It will also give you something to do while you’re not with your guy, which helps keep you from becoming too clingy. It doesn’t matter what it is, as long as it’s something you can enjoy on your own.

"If you can’t be happy on your own, you’re not ready for a healthy relationship."



9. Show off what makes you unique.

It doesn’t have to be anything fancy. Maybe it’s your hobby. Maybe you have a unique outlook on the universe. Maybe you climbed Mt. Everest. Just know what sets you apart from most other girls or people in general and be proud of it! It makes you more interesting, and it’s those aspects of you that are irreplaceable.


10. Know how to cook and/or bake.

“The way to a man’s heart is through his stomach.” You hear this old adage all the time, and it’s true. I don’t know a single guy who doesn’t like food. Guys love it when girls cook for them. You don’t have to cook a full three course meal for him every night, but if you know your way around a kitchen enough to cook him his favorite treat or meal, it’s very attractive. What can you do if you absolutely cannot or hate to cook? Find out what his favorite processed foods and snacks are and surprise him with them. It’s not quite as magical, but it will still warm his heart.



notakakikudibibirmu...

just can't get enough...
share tips from the net...for u all :) to read...
i'm not the writter...
i'm juz a poet :p.....sumtimes
i do mumbling a lots ngeee..~
too tired 2 mumbling..
so i did copy paste..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BLOGGERS CHAT ROOM