My Mr/Mis V.V.I.P ma Friends Forever

LETs : Exchange Links !!

Monday, May 23, 2011

Do want BED me or WED me ...





one Of Big question that i wanna ask....
but it becomes one question that afraid to ask....
but secretly want to....
That's rite ,despite all evidence there other important matter...
that i must settle down 1st....
yes i like being in relationship..but how far can it go...
i have been in relationship that bad romance....
they wanna my virginity as a prove...
huh sigh ~why it that so..?...
nowadays people doesn't care anymore...
its not the biggest issue of love query ...
zaman sekrg Ms Jan and Mr Dude agi meletop and terhangat
di pasaran..haha
but as for me...even some people call me...
a bimbo...cuz still being protective even im free hair ahaks...
so what...?
i love my religion...
"thats" ma pride..
ma family honor



doesn't mean when i'm not wear a hijab i'm a bad person...
people cannot simply judge people by its cover or being sarcastic...
we back to the topic....
do u wanna bed me or wed..me???
its a hard question....but it will hard for me,...
if there is no trust ....honesty....
well i juz
wanna share this..my babbling GOTCHA!




kowang pernah rase tak
kadang2 bila kita undur diri
orang lain masuk LINE
dan bertemu jodoh ...
akibat dari kita yang
mengundur diri...????
bagi aku...dari konteks pertemuan online..
kita ditakdirkan ada jodoh PERKENALAN
tapi jodoh PERTEMUAN ini semua urusan DIA..
lagipun zaman sekarang batasan kesibukan
tak boleh dijadikan alasan..
ini point view aku lah...sebab ade gak kes
kawan2 tertanya tentang pertemuaan online boleh
ke tak dipercayai...bagi aku tiada mustahil..
pada zaman ini yang penting USAHA dan jangan
memberi sepenuh kepercayaan ..take UR time..



سُبۡحَـٰنَ ٱلَّذِى خَلَقَ ٱلۡأَزۡوَٲجَ ڪُلَّهَا مِمَّا تُنۢبِتُ ٱلۡأَرۡضُ وَمِنۡ أَنفُسِهِمۡ وَمِمَّا لَا يَعۡلَمُونَ (٣٦)

"Maha Suci Tuhan Yang telah menciptakan makhluk-makhluk semuanya berpasangan; samada dari yang ditumbuhkan oleh bumi atau dari diri mereka ataupun dari apa yang mereka tidak mengetahuinya." (36)

Surah Ar-Rum: ayat 21


sabda NABI MUHAMMAD

"Perkahwinan itu Sunnahku, sesiapa yang tidak suka kepada Sunnahku, dia bukan daripada kalangan umatku"

(riwayat Al-Bukhari)

Antara nas Hadis Baginda yang lain yang sangat memberikan galakan kepada golongan remaja yang mampu supaya berkahwin demi menjaga agama dan kehormatan diri ialah sebagaimana sabda Baginda yang diriwayatkan oleh Bukhari dan Muslim yang bermaksud:

"Wahai pemuda-pemuda, sesiapa sahaja diantara kamu yang berkemampuan untuk berkahwin, maka berkahwinlah kerana dengan berkahwin dapat menundukkan pandangan dan menjaga kehormatan diri"

(riwayat Bukhari dan Muslim)



mari renung2 renungkan ....



Ada yang mengatakan perkahwinan ibarat pertaruhan.
Ada pula yang mengatakan perkahwinan ibarat percaturan.
Ada yang memberikan definisi perkahwinan sebagai perkongsian hidup
dua hati yang berasal daripada dua keluarga yang berbeza segalanya..
Apa pun perkahwinan itu adalah suatu ibadah...
Jadi di mana dan kemana arah perkahwinan itu mesti jadikan dia ibadah,
samada bahagia yang kita tempoh atau derita yang kita rasai...
Jika kita bahagia, kita bersyukur,
jika kita derita, kita bersabar,
semua nya ada jaminan dan ganjarannya
insyaALLAH







notakakikudibibirmu ...





~ masih mencari kesempurnaan MySpacediri sendiri
sebelum menjadi seorang isteri or ibu ..



ohhh yeh persoalan nye tuk laki2 kat LUAR tu



DO you wanna BED me MySpaceor WED me..



sile isi borang kahwen komen kat bawah macam bese...



akan di pertimbangkan amikkira komen anda ...


time kaseh MySpace


syg LT...
jom dgr lagu ni...




someday....someday...one day...i'll met ....
Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BLOGGERS CHAT ROOM