My Mr/Mis V.V.I.P ma Friends Forever

LETs : Exchange Links !!

Monday, April 4, 2011

:: 10 kekuatan cinta yang perlu ada ::




kali ni LT mau share kekuatan yang kowang kena
ada sebelum nak bercinta...
....kalau kowang takde kekuatan ini semua baek kowang jangan berani
melafazkan cinta....takut dicop kan cinta murahan ,
cinta ekspress rakyat....,
cinta nyet nyet
2
..etc ....
janganlah sebab org lain kapel kowang pun kapel...
kowang kena sedia
....cari kekuatan...
buat jejaka/dara yang belum pernah menemukan cinta ...pertama...
sakitnya bisa meluluhkan hati taw...
are u ready...????tapi buat adek yang nak SPM tuh
kita HOLD dulu lah bab hati ...munge3 nih...
tapi kalau cinta adik2 boleh menghembus semangat...
ok je...kearah kebaikan...lah ok..!

LT pernah rase wooo sakit woohh tapi TIME heal the wounds..
lagipun putus bukan beerti dunia dah tamat kan????

Cinta pertama adalah penting dihati seorang yang bernama LELAKI.....untunglah kamu perempuan jika pernah bertakhta sebagai cinta pertama dihati seorang lelaki......

dan bagi insan yang bernama PEREMPUAN adalah cinta TERAKHIR bukan kerana cinta pertama tak penting tapi cinta yang bakal memberi mereka komitment....aka KELUARGA....
ke ada org bercinta hanya untuk TOUCH n GO or SEKS...???
terpulang pada individu sendiri...tapi kalau itu berlaku itu bukan CINTA...cinta tak akan menyakiti...malah ia memberi penghormatan pada org yang dicintai....
pergh !! banyak pulak membebel.....jum bace pulak okeyh ...


1. Kekuatan berfikir

Cinta bermula dari fikiran kita. Berfikir tentang pasangan ideal yang ingin kamu kenali akan membantu kamu mengenali dia, ketika kamu akhirnya bertemu dengan orang yang tepat tersebut.

LT :: Perlu ada persefahaman yang kuat....iaitu proses komunikasi berkesan..


2. Kekuatan untuk menghormati

Kamu tidak mampu mencintai seseorang atau apasaja kalau kamu tidak menghormati mereka. Orang pertama yang patut kamu hormati ialah dirimu sendiri. Untuk mulai menghormati diri sendiri, kita patut bertanya pada diri sendiri “apa yang aku hormati dalam diriku?”. Untuk mendapat perasaan hormat dari orang lain, bahkan dari orang yang kamu tidak suka, kita patut bertanya pada diri sendiri.”apa yang aku hormati dalam diri mereka?”.

LT :: Hormat diri sendiri......:) dulu...jaga maruah..!!!


3. Kekuatan untuk memberi

Jika kamu mahu menerima cinta, kamu harus mampu memberikannya terlebih dahulu. Makin banyak cinta kamu beri, makin banyak yang akan kamu terima. Mencintai sama ertinya dengan memberi cinta tulus pada dirimu sendiri. Belajarlah untuk melakukan berbagai macam kebaikan. Formula rahsia untuk meciptakan hubungan yang ceria,penuh cinta,dan abadi adalah dengan selalu berfikir “Apa yang dapat aku beri?”dan bukan Apa yang akan aku dapat?”.

LT ::konteks memberi ini...tidak lah kamu perlu memberi seluruh jiwa raga kamu..kepada cinta hati kamu....kalau mereka benar2 ikhlas mereka tidak akan menyakiti hati kamu...they will try 2 fit in..... bagi LT cinta perlukan sefahaman...


4. Kekuatan persahabatan

Untuk mencari cinta sejati,kamu mesti mencari sahabat sejati
terlebih dahulu. Cinta bukan bererti mata kalian saling
berpandangan, tapi lebih bererti bersama – sama melihat ke satu tujuan. Untuk mencintai seseorang seutuhnya, kamu harus

mencintai keperibadiannya, bukan fizikalnya.
Persahabatan adalah tanah dimana benih cinta dapat tumbuh. Jika kamu ingin membawa cinta ke suatu hubungan, kamu harus menciptakan persahabatan terlebih dahulu.

LT : persahabatan boleh menjadi percintaan namun untuk percintaan bertukar sahabat bukan lah sesuatu perkara yang mudah..cari kekuatan..sebelum mencinta.......


5. Kekuatan dari sentuhan

Sentuhan adalah salah satu ekspresi cinta yang paling kuat,
menghancurkan dinding pemisah dan menyatukan suatu hubungan. Sentuhan membuat kita lebih dapat merasakan getaran cinta yang sebenarnya.Tetapi agama Islam melarang kita bersentuh-sentuhan tatkala bercinta, kekuatan ini difokuskan kepada suami isteri..

LT :: no comment lalala malam ni malam JUMAAT


6. Kekuatan untuk melepaskan

Jika kamu mencintai seseorang, bebaskanlah dia. Jika dia kembali kepadamu,maka dia adalah milikmu. Jika tidak, maka dia tidak akan pernah jadi milikmu”. Bahkan dalam hubungan percintaan, seseorang perlukan ruang untuk dirinya sendiri. Jika kita mahu belajar untuk mencintai, pertama kita harus belajar untuk memaafkan dan melupakan masa lalu yang buruk serta kedukaan hati kita. Mencintai bererti melepaskan rasa takut, curiga, dan ego. “Hari ini aku melepaskan semua rasa takutku, masa lalu tidak akan dapat mempengaruhiku- hari ini adalah lembaran baru bagi hidupku”.....

LT :: cinta itu menghembuskan kekuataan ,semangat dalam diri....bebaskan cinta mu...namun bagi LT ,lepaskan ia tapi bagitaw mereka apa yang kita rasa....


7. Kekuatan dalam komunikasi

Ketika kita belajar untuk berkomunikasi secara terbuka dan jujur, hidup lalu berubah. Mencintai seseorang bererti berkomunikasi dengannya. Biarkan orang yang kamu cintai tahu bahawa kamu mencintai dan menghargainya. Jangan pernah takut untuk mengucapkan 3 kata magik : “Aku cinta kamu”. Jangan pernah melewatkan kesempatan untuk
mengucapkan itu kepadanya. Selalu tinggalkan orang yang kamu cintai dengan kata – kata mesra, kerana ia mungkin boleh jadi hari terakhir kamu melihatnya. Contohnya, jika kamu akan mati tapi diberi kesempatan untuk menelefon orang yang kamu cinta, siapa yang akan kamu telefon, apa yang akan kamu katakandan sekarang¦kenapa kamu
menunggu?

LT :: selalu berterus terang ....:)


8. Kekuatan dari komitmen

Jika kamu ingin mendapatkan cinta yang berlimpah, kamu harus mampu menciptakan komitmen, dan komitmen tersebut akan tercermin dalam fikiran dan tindakanmu. Komitmen adalah ujian cinta yang sejati. Jika kamu ingin memiliki hubungan yang penuh cinta, kamu harus setia
dengan hubunganmu itu. Ketika kamu terikat komitmen pada seseorang, berhenti mencintainya bukan merupakan pilihan. Komitmenlah yang membezakan antara hubungan yang mudah hancur, dengan hubungan yang kuat.

LT :: kalau dia benar mahu berkomitmen dengan kamu ..mereka akan bawa jumpa org tua kenalkan...baek tinggalkan ..kalau ..tiada step tuh dari buang masa...kalau sekadar kata2.....jauhi lelaki yang mudah mengungkap janji....manis....kadang2 mereka hanya pandai menabur kata-kata....

(kejam sikit )


9. Kekuatan semangat.

Semangat, membakar cinta dan membiarkan cinta tetap hidup. Semangat yang terus berkobar, bukan hanya datang dari daya tarik fizikal, tapi datang dari komitmen yang dalam, kemahuan, dan rasa saling tertarik. Semangat dapat diciptakan kembali dengan cara membayangkan saat indah di masa lalu dengannya. Spontan dan kejutan dapat menciptakan semangat cinta. Pokok dari cinta dan kegembiraan selalu sama yang harus kita lakukan adalah mengisi hari – hari kita dengan penuh semangat..

LT :: semarak cinta...serius is boring...


10. Kekuatan dari rasa percaya

Rasa percaya selalu menjadi komponen penting dalam suatu hubungan.Tanpa rasa percaya, seseorang bisa menjadi curiga, cemas, dan takutdan orang lain akan merasa terperangkap dan secara emosional menjadi tertekan. Kamu tidak boleh mencintai seseorang secara utuh sehinggalah kamu mempercayainya secara utuh pula. Bersikaplah seakan – akan hubunganmu dengan orang yang kamu cintai tidak akan berakhir. Salah satu cara untuk mengetahui apakah seseorang itu benar – benar untuk kamu, tanyakanlah pada dirimu sendiri “Apakah aku benar – benar mempercayainya sepenuh hati ?” jika jawapannya adalah “tidak”, maka kamu harus berfikir dengan mendalam sebelum kamu membuat komitmen yang lebih jauh dengannya.

LT :: yes ..be honest and true...


sumber : ayatcinta.wp

Baca juga tentang

  • renungan hati KLIK
  • muhasabah diri ntuk lelaki dan perempuan KLIK
  • Pelangi selepas hujan...KLIK



pendapat sum1 : communication.. trust.. loyal.. care..
accept some one just the way he/she is and some surprise will do....


sesungguhnya

DIRI BELAJAR DARIPADA KEHIDUPANNYA

Jika diri diasuh dengan KEANGKUHAN, dia belajar erti TAKABBUR,
Jika diri diasuh dengan KELEMAHAN, dia belajar erti HINA DIRI,
Jika diri diasuh dengan PERMUSUHAN, dia belajar MEMBENCI,
Jika diri diasuh dengan PENTINGKAN DIRI, dia belajar erti MENGKHIANATI.

Namun........

Jika diri diasuh dengan NILAI INSANI, dia belajar HARGA DIRI,
Jika diri diasuh dengan KEPAYAHAN, dia belajar erti MENGASIHI,
Jika diri diasuh dengan BELAS BUDI, dia belajar erti MENSYUKURI,
Jika diri diasuh dengan MENUKIL KARYA, dia belajar MANFAAT ILMU,
Jika diri diasuh dengan DIDIKAN TAQWA, dia belajar erti HAYATI AGAMA.
Jika diri diasuh dengan JIWA RAKYAT, dia belajar MUAFAKAT,
Jika diri diasuh dengan PENGALAMAN, dia belajar erti HAKIKAT KEHIDUPAN..

sumber :

Fitri Qathrunnada







Bismillahirrahmanirrahim…

Ya Allah…
Jika aku jatuh cinta,
Cintakanlah aku pada seseorang yang melabuhkan cintanya PadaMu,
Agar bertambah kekuatanku untuk mencintaiMu…

Ya Muhaimin…
Jika aku jatuh hati,
Izinkanlah aku menyentuh hati seseorang yang hatinya tertaut padaMu,
Agar tidak terjatuh aku dalam jurang cinta nafsu…

Ya Rabbana…
Jika aku jatuh hati,
Jagalah hatiku padanya,
Agar tidak berpaling daripada hatiMu…amin.....







notakakikudibibirmu


layan !! tengs follow
antok sudah..:)
cukup kah kekuatan anda???
Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BLOGGERS CHAT ROOM