My Mr/Mis V.V.I.P ma Friends Forever

LETs : Exchange Links !!

Wednesday, June 29, 2011

Deria cinta ....




Mata mampu melihat....
telinga kadang kadang tersalah mendengar....
mulut.....tak terungkap kata...
kata-kata lahir dari hati....
hanya mampu dieksperesikan ...
dengan perbuatan.....

Gilakah dia ?
tidak...deria mereka itulah cinta....
cinta mereka simbol perbuatan....
yang sukar untuk dimengertikan....

Terlihat cinta mereka...
aku berasa bersyukur kepada Tuhan...
aku masih mampu meluahkan....
dengan kata-kata dan...
... bukan setakat perbuatan...
aku bebas....
mengeksperesikan apa yang aku rasakan....
aku bebas mengatakan TIDAK....
aku bebas mengatakan SAYANG ....
namun kata-kata jauh dari hakikat....
sekadar kata-kata mainan JIWA....
pengubat lara seolah aku BAHGIA....

Namun....bagiku...
deria cinta itu MUDAH....
cinta padaMU sujud padaMU...
cinta pada keluarga , berbakti pada mereka ...
selagi mereka ada....
cinta pada teman , jadilah teman terbaik...
yang mereka pernah ada....
cinta pada manusia , janji termeterai...
di ikatan perkahwinan...
demi mencari keredhaaanNYA...






by LT ....

ilham : pasangan org OKU
semoga mereka bahgia hingga
keakhir hayat



keje : settle sudah ape yg patut kulakukan...
malam tadi....ade org kata mahu meminang aku
adeh...mcm3 hal ah...cuak gak lah dengar
life aku serabut lagi kot...
i'm ZERO....nothing....takde harta...
baru mulakan hidup kot



notakakikudibibirmu....

kalau CINTA tidaklah pula ia
mengajar kita memaksa...
kalau SAYANG tidaklah pula ia
mengajar kita mengajar kita
perkara yang terlarang.....
percaya segala berlaku ade hikmah
walaupun ia baik dan buruk...

Monday, June 27, 2011

ada apa dengan LIKE or DISLIKE ? part 2



ada apa dengan LIKE or dislike ???
does i really care...? yes i DO...care..
sudah 4++ org like aku...
kalau masuk contest nih mesti ley menang ...
tak dapat besar kechik2 punye hadiah aku rembat haha
walau xriban org LIKE aku...tengs kerana sudi LIKE aku
yang xbape nak HEMSEM lagi KAYA nih...btw i'm gurl ..hikhiks..
takde paksaan nak LIKE aku atau idak....
kerana button LIKE....
  • orang yang aku kenal mula2 tinggalkan aku..
  • orang yang aku rasa percaya buang aku dari FB
  • ade org add aku FB...tapi aku xmencari KUALITI...dan bukan kuantiti....yang pasti kalau aku xadd bukan sbb aku xnak kawan..
mereka merasakan...aku begitu FAMOS aMOS....
tidak...kamu salah.....jawap ku mudah..aku hanya sawan di STATEBOARD...
gile ape....semua org aku mahu bagi no handphone...
aku tak suke SMS....letih...dgn kerja yang shift...
i need sum REST......btw harini nih hari kedua aku DEMAM..
aperpun aku hargai korang LIKE aku....aku tak mahu kejar...
famos amos...kerna itu juga byk gak aku kehilangan..
kenangan yang sukar di ganti...perasaan iri hati ...
dari kaum sendiri..
kita hanya manusia biasa...
aku pun tak dapat lari dari perasaan tak puas hati...
namun aku tahu apa yang aku katakan...

dalam kehidupan....seharian
aku dah lali...dengan kaum sendiri...mengumpat2...
sebab aku tahu..mereka bukan sempurna...
sbb ade gak yang KANTOI dengan aku...
tapi aku memang tak faham kenapa perlu...
kaum aku menjatuhkan kaum aku sendiri????
seyes..aku mmg xsuke org macm tu......
kita bukan MAKSUM...
kita bukan SEMPURNA...
harini kita mengata pasal hubungan CINTA org lain..
esok lusa kena kat kita..kita CLASH...putus...cerai...
so tak perlu lah agung kan kita ade..BF,tunang atau pun suami..
bila sumthing bad happen......
kajilah...ade tak korang mengata org lain...??????
do some checklist.....
bagi aku what goes around always come around..
ALLAH
bayar CASH....
kesimpulan nya bagi aku....larh tuk korang aku tak tahu..
kalau nampak sesuatu yang buruk...
doakan mereka meenjadi lebih baik dan bukan
mengeji.....jom KLIK...
mari membaca...

to be continued....
sekadar perkongsian..
yang jelik itu datang dari LT
dan yang baik itu datang dariNYA...


berbalik pada....
emosi aku semenjak dua menjak memang xSTABIL..
tapi belum tahap GILA...cuma nk hadapi
TEKANAN bukan sesuatu yg MUDAH...
datang bertimpa2....sampai aku meluahkan dalam bentuk
kata2 puisi yg mungkin korang tak dapat tangkap
ape yang berlaku...tika saat INI...


Biarla sepi itu berbicara...

tentang dahan yg kian rapuh

Sendu ku tidak berlagu...

diamnya membunuh ..

segalanya nampak samar tiada harapan..

hanya doa kutitip dipenghujung jalan..

masih bermaknakah sebuah kebahgiaan…

Andai ia brtahan semula..

bagai cahaya menyinar rasa…

hatiku gundah brtambah bahgia...

mungkinkah ia mnjadi nyata atau khayalan cuma...


by LT...


dulu ada gak aku sebut pasal apa ada dengan LIKE or dislike
dalam karya lama.....kisah lama yg tinggal kenangan....
sekadar perkongsian....KLIK sini...ada apa LIKE vs dislike part 1


notakakikudibibir


its not all about love matter ..
LT take it easy....ttg love..
byk bende mau settle...
but please...
don't JUDGE me cuz u don't EVEN know me..
.

Saturday, June 25, 2011

Kerana cinta itu bukan milik ku..


kerana cinta itu bukan milikku...
aku tewas dalam dakapan rasa...
cinta mereka.. cintai aku .....
namun cinta itu bukan milikku..
bukan juga milikmu..
rasa itu...hadir dalam sepi..
telah pergi..tak mungkin kembali...
mungkin bahgia akan hadir dalam diri...
setelah hatiku dilukai..

kerana cinta itu bukan milikku...
seringkali ...
kuberbicara dalam diam...
di keheningan malam ...
ku sendiri menjejak mimpi..
mencari impian yang hilang dalam diri...
mendidik diri tabah pada setiap dugaan..
dari ILLAHI...

by LT...




In life love is a wonderful thing,
u may love and not be loved....
some times in life,
some one would love you,
but you may not be able to love the person in return.
you may also love a person and she won't return the love.
but even if the person didn't love you in return,
always love to be happy...
that the person is happy with who he or she is with...
that would make you find your love,
who would love you for you!!!...

to be continue....
kinda sleepy...



tentang kerJA : serabut...tunggu masa je..
tentang cinta : masih awal ...lagi..jauh
dari fikiran namun takmahu
menjauh....;)







notakakikudibibirmu


They say that pain fades..
time heal...
I will know when the time is right....
Now is not that time, soon though....

Wednesday, June 22, 2011

waktu berlalu sungguh pantas




lama tak update takde cerita aku nak bercerita..
melainkan tensyen ...dan makin risau dengan masa depan..
sapa yang akan STAY dekat sisi aku yang ZERO nih...
disana tempat aku berasa ramai sayang aku...
almaklum byk gile LIKE...so setiap kali aku tekan button LOGIN
aku rasa SAYANG dengan mereka.....kawan2 maya ku...
di dunia nyata aku adela h aku...
kerja tetap kerja...aku makin tertekan..
aku dah bosan kerja sini bukan ape...
KRONI byk sgt yg keje sepupu,membe2.. store manager aku..
aku nak MARAH rase berat jer...aku xreti suruh..
aku harap diorg tahu tugas...maybe betul..
aku nih LEMBUT org nya LE MBUT ke auuuw :P
mak tak suke NOK.....naga kata berhenti je..sebb enviroment mcm tu..
tengs SOKONG....aku akan bagi one month notice rasenye....
adam dah memberitahu dalam kata2 yang xmampu dia ungkapkan..
its OK....aku paham....semalam tacing dengan MAMAT hijo tuh...
sepak KANG....dem dem..!....

hapy bufday tuk si KACAK....mr Ar....
semoga panjang umur dan murah rezeki :)

dia bz dgn meeting kat putrajaya

( to be continued..antokkkkkk )




notakakikudibibirmu

Tears of pain run down my cheek,
wishing I was able to hold the one I seek...
Most of the time I'm okay with being so alone...
but lately it's been more difficult...
sigh !!!

Sunday, June 12, 2011

andai itu sudah menjadi suratan...


I've been sitting here...
Can't get you off my mind ..
I've tried my best to be strong
..
Won't change the fact that you're gone..
But if there's something that I could do ...
Won't you please let me know?
..
The time is passing so slowly now
..
So I'll just hang around and find some things to do ...
To take my mind off missing you
...
and I know in my heart ...
But the truth remains...
You're gone.. You're gone..
You're gone You're gone...
you're gone..
you're....
Gone


song from : N'SYNC '' gone "








setiap pertemuan pasti ada perpisahan
samada perpisahan itu secara didunia tau di dunia lain
jangan tanggis perpisahan
kerana tanpa perpisahan tiada pertemuan...
kadang2 acapkali kita cuba menjadi kuat
hadapi segala kemungkinan namun
soal hati susah dimengerti...
namun pada yang ada yang menjaga..
seseorang yang ada ikatan sah...
tunang atau suami isteri..
hargailah kasih tercipta.....
jangan kerana mukabuku segala nya hanyut
menghebahkan masalah rumah tangga...
di muka dunia...org baca org mentafsir...
kerana laman sosial...hilang kasih diantara hati...


perkongsian ilmu..


Sa’ad bin Abi Waqqash berkata,
“Aku bertanya kepada Rasulullah Saw, “Ya Rasulullah,
siapakah orang yang paling berat ujian dan cobaannya?” Nabi Saw menjawab,
“Para nabi kemudian yang meniru (menyerupai)
mereka dan yang meniru (menyerupai) mereka.
Seseorang diuji menurut kadar agamanya.
Kalau agamnya tipis (lemah) dia diuji sesuai dengan itu (ringan) dan
bila imannya kukuh dia diuji sesuai itu (keras).
Seorang diuji terus-menerus sehingga ..
dia berjalan di muka bumi bersih dari dosa-dosa.
(HR. Bukhari)


Barangsiapa diuji lalu bersabar,
diberi lalu bersyukur, dizalimi lalu memaafkan dan menzalimi ..
lalu beristighfar maka bagi mereka keselamatan dan ..
mereka tergolong orang-orang yang memperoleh hidayah.
(HR. Al-Baihaqi)


Berbuat Baik Dan Bersabar Di Atas Perilaku Manusia


Hadith :
Seorang lelaki bertanya:“ Wahai Rasulullah sesungguhnya aku mempunyai beberapa orang kerabat, yang hubungan aku erat dengan mereka tetapi mereka memutuskannya. Aku berbuat baik kepada mereka tetapi mereka berperangai buruk kepadaku, aku bersabar mengahadapi sikap mereka itu tetapi mereka menganggap sikapku itu adalah bodoh.” Kemudian baginda menjawab,” Sekiranya benar sepertimana yang engkau katakan itu maka seolah-olah engkau menyuap mereka dengan abu yang panas, sedangkan engkau sentiasa mendapat pertolongan daripada Allah Taala selama mana engkau berada di dalam kebenaran atas perkara yang demikian itu”.
Riwayat Muslim



( sambung nanti ....saje
mau membebel dan berkongsi..
ape LT bace )




But i just can't help it....
Tears,keep falling down,
Until they hit the ground....
Thanks for the memories ...
That now mean nothing,
because you moved on.
Thanks for the care,
And thanks for the hate,
But no thanks to the future feelings....

by LT


mari MEMBACA....

KLIK..



notakakikudibibirmu


bagi LT people come n go..
they do stay and they do away...
cuz the exit door always open...









Thursday, June 9, 2011

Aku PEDULI ape...!!!



Aku peduli ape..??
sape kata aku tak PEDULI...???
isu.. #Adi*daE***s
dengan isu..tiada dara ...under age??
wat the FISH???...
nape aku xpeduli...??
  • sebab aku takley retweet dia.....aku takde akaun TWITTER dem dem fail bab tuh...
  • tak pelik bin hairan....teknologi dah canggih lu PK lah sendiri......dunia dihujung jari..
  • faham kowang amik berat....tapi nasihat tuh biarlah matang....jgn memaki2....aku tak suke komen byk2...cukuplah kita jadikan pedoman....bahawa amat berat bila kita nak bekeluarga kelak tak pun sesiapa ada adik2...sila jaga adik2 anda...jgn sibuk ber tweet je.....luangkan masa....
  • baik aku jaga adik POMPUAN aku elok2...
  • lain kali sambung...itupun kalau aku PEDULI....hiks ~
isu video primayin ( salah betulkan ) si G**BIT....
nape aku xpeduli....????
  • tak suka bagi PUBLISITI lebih2 kat dia....tengok ramai kenal dia...sudah OOps!
  • memang tak tipu aku tgk VC yg dia kata international..level punye market,....bagi aku isu dia...bukan isu nak wat vc ghairah tapi tak ghairah....kualiti dia tak bagus..( ceh mcm aku reti je buat vc...aku mengaku aku TAK RETI....hiks..~.tapi tgk xbest...so .how come dia kata for international?? ( betulkan kalau salah )...tapi aperpun....aku suka lakonan kau.......tuh je...
  • sebagai artis dia kene tahu medium laman sosial..nih...tersebar..dan
  • kena tahu tima teguran....bawu org respek.....:)


keja : sejak kedai kena renovate penat...huhuk
love n life : single lagi hahaha...perluke,,tahu:P
listen to...: lagu dalam blog..
lagu2 mencerminkan hatiku...;)
papan kena rompak .,..
padan muke degil .....hiks ;)
sy sgt antokkkkkk nyte....







yang baik datang dariNYA
yang jelik itu datang dariku...




notakakikudibibirmu
Jangan sampai KAKI kudibibirmu...
Lu mencarut wa mau memerut....

Monday, June 6, 2011

Matahari menjelma vs sementara...?



Lama gile tak ade connection
dengan kodok ...
aka mr anime
the good news...is he is single...
the bad news...Oops...
hope u doin' fine...
dia membebel....kat aku....
yes...aku amatlah fussy..
and alergik dgn BF org
laki org apetah lagi....
bila aku tahu...op koz
aku tak mo kaco.......
lame tak usik mengusik...
hurmm he still the same...


semalam mr .B ...hiks~
tengs for ur concern..
we share a story about
online date mate....
sumtime ape kita rancang tak jadi...
dan tidak pula kita memaksa...
the good news we start sharing
story...mory...
kinda cute..but today he is working
and me???OFF day...
plan nak beli handphone....
snd pun jadik lah

mood : ikat pewot....sudah
janji ade handphone...
budget...ciput je...tapi gaji aku
bape ah sgt....dari gaji kowang...tuh tet..~
naga...bz stady....
mood : takmo kaco...

ma bff..punye kg...ade WIFI???
whut the???
sy sgt3 jeles...
mood : Bil berukband...hutang lagik hahaha

keadaan @home semakin positif..
harap masih ade jalan penyelesaian...
kerana aku tak mahu...
menghadapai saat perpisahan...
hurmmm





notakakikudibibirmu

I knew I loved you before I met you..
I think I dreamed you into life..
I have been waiting all my life...
for the right moment...
will it be juz a fairy tale..
or will it be my destiny...???

Sunday, June 5, 2011

Langit tidak selalunya cerah...



Langit tidak selalunya cerah...
petir dan hujan akan seiringan....
yep...
i can't sleep cuz my pillow is too wet...
siapa yang happy bila jadi camni..
hmm...hati rase mau meraung...

masih mengharapkan....
keajaiban berlaku....
ya ALLAH...aku tak cukup kuat...
tika saat ini...air mataku deras mengalir....
tak dapat ku ungkapkan....
rasa pilu dihati ini.....
apa yang tinggal untuk diriku...nanti???
...
ku redha andai ini ketentuanMU....



notakakikudibibirmu

ya ALLAH satukan kembali hati mereka...
semoga perpisahan ini...
hanya untuk sementara...
amin...

Saturday, June 4, 2011

Musibah ada 3 jenis....




JENIS-JENIS MUSIBAH

1. Bala

Bila? Apabila orang yang jahat melakukan kejahatan.
Tujuan : Dihina di dunia sebelum dihina di akhirat
Firman Allah :
"Kami akan menguji kamu dengan keburukan dan kebaikan sebagai cubaan (yang sebenar-benarnya). Dan hanya kepada Kamilah kamu dikembalikan." (Surah al-Anbiya 21:35)
Satu bentuk ujian yang dikenakan ke atas orang jahat yang melakukan kejahatan. Allah s.w.t datangkan musibah ini sebagai hukuman di dunia sebelum dihukum dengan lebih berat lagi di akhirat kelak. Orang yang sebegini akan diseksa dua kali, pertama di dunia dan kedua di akhirat.

Ringkasnya, bala ialah bentuk ujian kepada "orang jahat yang berbuat jahat". Ummat Nabi Nuh yang ditenggelamkan banjir, Firaun yang ditenggelamkan di Laut Merah, Namrud yang dibunuh nyamuk, Qarun yang ditelan bumi adalah antara mereka yang ditimpa bala di dunia lagi sebelum diseksa di akhirat.

Firman Allah s.w.t lagi yang bermaksud : "Maka masing - masing (mereka) Kami seksa disebabkan dosanya, maka antara mereka Kami kirimkan kepadanya hujan batu kerikil dan antara mereka yang ditimpa letupan suara yang menggempakan bumi, dan ada yang Kami tenggelamkan di dalam laut, dan ingatlah, Allah sekali kali tidak menganiaya mereka, akan tetapi merekalah yang menganiaya diri mereka sendiri." (surah al-'Ankabut 29:40)

2. Ibtila'

Musibah yang dikenakan ke atas orang baik ketika dia melakukan kebaikan. Musibah ini adalah tanda kasih sayang Allah kepada hamba- hamba-Nya yang taat
Dengan musibah, mereka mendapat pahala syahid, pahala sabar, pahala redha, pahala qanaah, pahala pemaaf, pahala bersangka baik dan sebagainya.

Jika tidak diuji, bagaimanakah hamba yang taat itu hendak mendapat pahala sabar, syukur, redha, pemaaf, qanaah daripada ALlah? Dengan bentuk ujian inilah ada dalam kalangan rasul yang ditingkatkan kepada darjat 'Ulul Azmi (Nabi Muhammad, Nabi Nuh, Nabi Ibrahim, Nabi Musa, dan Nabi Isa) - yakni mereka yang paling gigih, sabar, dan tabah ketika menanggung musibah.

Ringkasnya Ibtila' ialah ujian ke atas "orang baik yang melakukan kebaikan". Golongan para Nabi, siddiqin, syuhada dam solihin ialah mereka yang sentiasa diuji dalam bentuk ibtila' ini khususnya ketika mereka berjuang menegakkan kebenaran, supaya kita mengambil 'brah dan hikmah daraipanya. Allah s.w.t mengingatkan melaui firman-Nya yang bermaksud :

"Apakah patut kamu menyangka kamu akan masuk syurga padahal belum datang kepada kamu (ujian) penderitaan sebagaimana yang dideritai orang terdahulu daripada kamu, iaitu mereka yang ditimpa kesengsaraan, kemelaratan dan mereka diancam bahaya sehinggalah Rasul dan orang yang beriman bersamanya merintih : 'Bilakah datangnya pertolongan Allah?'."
(surah al-Baqarah 2:214)

Bagi orang SABAR, Allah menjanjikan :
:Sesungguhnya orang yang sabar itu diganjari dengan pahala tanpa hisab."
(surah al-Zumar 39:10)

3. Kafarah

Berlaku ke atas orang yang baik tetapi
ketika itu dia terlanjur melakukan kejahatan atau kelalaian dan
tidak mampu melawan hawa nafsu.

Maka musibah ini diturunkan sebagai "tebusan" untuk
menghapuskan dosa dan keterlanjurannya. Ertinya, Allah membalas di dunia untuk melepaskannya daripada siksaan di akhirat.
Musibah ini lebih adalah lebih baik kerana azab di dunia lebih ringan
berbanding azab di akhirat.


Ringkasnya, kafarah adalah "ujian untuk orang baik yang berbuat jahat"
Dengan ujian itu, orang baik akan mendapat peringatan dan amaran atas kelalaian dan keterlanjurannya lalu berusaha untuk bertaubat dan mendapatkan keampunan-Nya.

Firman Allah s.w.t yang bermaksud : "Dan Kami(Allah) timpakan mereka azab supaya mereka kembali ke jalan yang benar." (surah al-Zukhruf 43:48)

Firman Allah s.w.t yang bermaksud : "Dan Kami pecahkan mereka di dunia ini kepada beberapa golongan. Antara mereka ada yang soleh dan ada yang tidak sedemikian. Dan kami uji mereka dengan nikmat yang baik - baik dan bencana yang buruk - buruk, agar mereka kembali kepada kebenaran." (surah al - A'raf: 168)

Firman Allah:
"Apakah manusia itu mengira bahawa mereka dibiarkan saja mengatakan:
Kami telah beriman sedang mereka tidak diuji lagi?
Dan sesunguhnya kami telah menguji orang yang sebelum mereka,
maka sesungguhnya Allah mengetahui orang yang benar dan sesungguhnya
Dia mengetahui orang yang berdusta." (Surah al-Ankabut 29:2-3)



sumber copypaste dari

BENFLEX

notakakikudibibirmumu

ILmu..untuk dikongsi
d ade bace d harian metro...

Friday, June 3, 2011

Hey U !!!



salam..
lama tak update..bersawang sudah..
30 may haritu aku jumpa adam ..
mcm bese...dia belanja aku mcd n wayang.
cite kungfu panda..best lah gak
tapi aku lebih suke yg no satu punya...
kenapa aku kuar dgn dia???
sebab aku rasa nak tenang kan kepala ni..
dengan masalah mcm3 jenis...
takpelah yg penting dia dapat tima aku
as kawan bawu die:P
yg penting cawan LIME mcD tuh
tanda aku jumpa dia hahaah
ermm.....lame plak fahmi xdop..
cuti sem katakan.....Mr.b...bz;))
antuk lah pulak....



smabung nanti............
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BLOGGERS CHAT ROOM