My Mr/Mis V.V.I.P ma Friends Forever

LETs : Exchange Links !!

Saturday, August 27, 2011

IFTAR ...2011 vs SELAMAT HARI RAYA


tahun nih takda wat IFTAR
or join...mane2..
makan dengan family..
terharu semalam bila eriq coll
tengs beb.....teringat kt haku..
my bff mase kat u dulu..
aku tak join iftar tuh..
sbbb hurmm
aku tacing hahahha...
sebb aku rase tuh untuk dak umah diaorg je
so takpelah....biarje...
lisa tengs ingat kat haku hahh
kalau lisa tak tags...aku tak tahu pun
diaorg nak buat ...iftar tuh....
itupun after mention ...
'' xxxx,korang taknak ajak ke "

takpe benda nih aku redha sebb mase...
duk umah sewa..
aku sorang jer terpaksa duk..
umah dak yg lain kos..
so....
ini lah yang akan jadi...
org tak akan ingat sgt...

so aku taknak lah menganggu ....
urmmm

tetibe mau menyanyi lagu '' pasrah ''
heheh....

pasan ade IFTAR sekolah menengah..
geng bas sekolah aku...
xramai melayu...
yang ada pun ramai yg dah bz dgn family...
yang ada buat pun...
takde pun invite..
at least invite pun ok gak...
tapi...

aku sape ????
hahah so jangan nak perasan lah
'' monolog hati ''

akhir kata...
selamat hari raya semua..
tuk kawan maya,bloggers...
kawan skool...dan semua yang
mengenali LT


Seperti sebuah perjalanan hidup,
semua yang telah terjadi tak mungkin terulang.
Semua yang pernah terucap pun pasti berbekas..
Mohon maaf atas lisan yg tak terjaga....
Janji yang terabaikan....
Hati yang berprasangka & .....
Sikap yang pernah menyakitkan..
Terkasar bahasa dalam bicara ..
Tersilap bicara semasa bersama ..
Termarah yang tak kena tempatnya..
Tertanya tak tentu hala..
Kerana aku masih bernama manusia ..
Pastinya tak lepas membuat dosa..
Semoga dimaafkan, Salam Aidil Fitri ...
pose bagi hbes lu yerp:P



dengan ucapan..:

kurenung langit yang cerah...
mengharap sinar kasihNYA
diatas ukhwah tercipta...
kasihnya tiada sempadan..
wujudnya ia tanpa suara ...
jari jemari yang memulakan..
pada teman mayaku..
dan kehadapan..
sahabat yang kukasihkan..
mungkinkah akan kekal di ingatan..
andai dirini masih dipanjang usia dan ingatan...
berjumpa lagi kita bulan ramadhan tahun hadapan...
insyaALLAH....mOod : JiwaNG raya


kususun jari...
maafkan keikhlafann diri...PEACE...






notakakikudibibirmu

tak kisah lah...
janji aku masih ada famili...
dan adik tersyg...
beriftar dgn diorg cukuplah
dan my bff :) sorry
aku takde mood nk iftar...
not for this year...
Luv ya..



Single - Jangan bersedih kerana Allah akan memberi yang terbaik nanti.
Couple - Jangan terlalu seronok kerana di waktu inilah saham dosa meningkat.
Tunang - Jangan terlalu lama kerana ia akan menimbulkan pelbagai masalah.
Kahwin - Jangan terlalu leka kerana telah diberikan tanggungjawab
yang akan dipersoalkan di akhirat kelak.

Friday, August 26, 2011

Broken and yet to recover....



picture : secretzen



Broken and yet to recover

Every single thought...
Cover over, hide away,
Far beneath the touch of day....
and i...
errr ...
me...
i...am...
I'm missing you.
When I shouldn't.....

Oh heart,
I carry your silence...
Keep beating, heart, and I'll keep breathing
And wait to hear your quiet voice....
even for a moment...
even u will gone forever...
and took away....my happiness...
i wish i can SMILE again ...
and yes i'm trying...
yet...still be strong....

but..

.


I know you still care...
I wish...
I would hear your voice one more time...
Please let me please please please...
Stay with me ..
And Stand by me..
will u hold my hand....
Until I tell you to just let go..
Stay near by forever.... ..
watch over me..
smile for me...
even i'm not Urs....
and u not even MINE...
not even once..



moOd : jiwang time nih..
XD

...........


I wonder what it would be like to just lay down and die...
To close my eyes and simply stop breathing...
I imagine it would be peaceful, quiet...
Choosing to fall into darkness without have any reason to live ...
To have the power to simply stop existing...
I can't choose to take my own life...
Just like I can't choose to take someone elses life...
I just can't. I don't have that power...
The only way I would have that power is..
if the ones who love me, sum ones that care for me ..
Stop...
Then only would I have something left to live for...
cuz they make me SMILE...
They gave me strength to stand still...
They gave me a courage and find the best part of me...
but still i wonder...
will they still stand by me...???
untill the rest of my life...????
ya ALLAH the great creator ...of human being
grant them for a good health...a good fortune...


AMIN...



................









notakakikudibibirmu




An Option ..alwayz be an option....
There is no HOPE or LOVE either....
it only a secret door with two...stranger...
living empty lost .....
juz fade away...sooner.....
or later






Thursday, August 25, 2011

aku tentang aku???


entah napa aku tacing malam nih
tapi aku nk cakap i'm sorry...
tak sengaja ....
dia yang tak percaya aku rupanya heheh..
takpelah takmo jadi isu besar
nnti merosakan persahabatan
akhir kata i'm sorry ...


persiapan raya ???
bersederhana jer...
masih lagi menganggur ahhahaha
rehat betul aku sebulan nih...
tgk lah gat keja promoter je lah..
janji keje hiks...

mesti pelik aku dah xupdata pasal
semua mr2 yg pernah aku kenal
akurase biar lah aku je tahu
perkembangan mereka....
yang pasti
JEJAK mereka meninggalkan kesan
dalm blog dan jua
hati ini..

sebut tentang buat
salah...
aku pun ade wat salah ...
sape kata aku sempurna????
tapi aku belajar dari kesilapan..
dan yer aku taknak kawan aku
buat salah yang sama......
kehidupan kena diteruskan.....

tapi bila tengok dak remaja wat salah...
sampai yg terbawu dak sekolah lama d..
mengandung ..kantoi pagi tadi
sbb pewot dia besar....
hurmm dimanakah
sifat MALU?????
adekah ini yang kita bayar demi sebuah
kemerdekaan...?????
merdeka kah kita ...?
sedangkan anak muda kita..
jauh terpesong....
seks bebas.....
gangsterism..
....dsb...

pendapat peribadi aku tentang
seks & arak : benda haram sekali try mesti nak lagi
so aku rasa janganlah try...
pertahan kan apa yg sepatutnya....
...

mood : terasa mau kawen ngeh ngeh...
plus nikah...




ohh yer buat kawan yg aku tak add FB...
bukan bermakna aku
TAKNAK kawan..
let it be my
PRIVASI....
lagipun semak je ade FB LT .....
dan buat awek yg suke
stalker...
...
so takyah pelik why i
tak approve...
tak terkira bape ramai...
dah.....i'm sorry....
kita kawan kat sana ...yep...
anyting u can PNC me...
anytime
email jer...
don't make any assumption..
cuz i bet U are totally wrong



notakakikudibibirmu

nak jaga hati bukannya
mudah yer....



awek2 STALKER ke??...




Terasa mau merapu....hahhahak memula gelak hahahahahha
adeh awk ye awak....jangan menGELABAH sangat boleh TAK.???..
excuse ME tumpang LALU jap......kadang2 kat dunia sane tuh..
aku suke gile layan...org yg melayan aku...
ala STATEBOARD jew kow
t
orang KEREQ mcm GOOD GOOD
tapi tak bape nak layan aku..aka tak frenlypun
ade AKU kisah ....menGELABAH bila tetibe ADD fb aku....
tengok mutual....bukan RAMAI pun..
.hahhah STALKER errr...:))
ape motip add ???mo KAWAN..??
potong KUKU lah...
mesti mau USHAA je kan......
sbb nampk LT suke komen2 kawan2 laki dia..
so jenis camni...CuRIOUS mau tahu...
aka...jadi STALKER ...


awk yelah AWAK...ehhh bukan AWAK lah......
terpulang pada YANG terase....
benda camnni isu dia bukan sekarang LAMA dah...
sbbtuh AKU susah sikit nk APPROVE...better xYAH add muka BUKU
better KITA kat sane jew....bukan KENAL pun....
kite CERAIKAN camtu.....
tak yah mengELABAH sgt argh....sebb LU pikiaq lah sendiri
..

..
kedua...

lagi satu....awek2 yang jenis...suka berahsia
lagi satu kalau jenis yang XSUKA SHARE....
nak SECRET2....urmm
lagilah tak BEST jew rase...yelah
maybe tak PERcaYA
kat aku...nih
tetibe add...aku rasa sedey...
sebb dia suka berahsia.....
better takpe kot kawan kat sana jep...


sigh....
.kuciwe rase taw dem dem dem..


awek yg jenis ketiga...


yang nih kalau dah ade bf...
tak pun aku terkawan bf/somi dia...
mula lah mengADD...
tapi motip ape????
sebab senang nak MONITOR....
hahahahh...harian...bf/somi
diaorg...lagilah aku malas
mo APPROVE....



aperPUN....


'' jangan dah parah...meroyan mengelabah "


euwww seyes MENyAMPAH.....
kat awek GOOD2 tapi tak seGOOD
mane pun...



hhaahahahhahak......

motip : layan meroyan LT jap
aku xpaham...nape aku tak
macam awek2 diatas....
perlu ke???
tak prnah tegor...hi pun tak
tetibe ADD aku..( blogger most welcome )
ape KES.....nih nak habaq mai..
TAK PERLU...

p main jauh2...


notakakikudibibirmu


saya pentingkan KUALITI dari
KUANTITI......peace...

kali nih bukan KIASAn hahah









Wednesday, August 24, 2011

fida aishah : its sad but its TRUE...


aku tak tahu pun kes KONTROVERSI...or KONSPIRASI....
disebalik nama yg cukup INDAH kira aku bloger ketinggalan..
aperpun...rujuk sini lah tgk kat entry TUBELAWAK yg bawu..
kisah mcm kisah tipah tertipu...tapi nih kire jefrey yang terNODA
keh keh keh....takpelah benda dah berlalu...

bagi aku : gambar aku kreadit pada....
nak tau bace lah about me :P kat atas tuh....
umur sudah boleh masuk club semestinya...
i'm not clubber OK...sudah ley tawen yeh !
suke suke...xyah teka lah..bawah 30 lah :))
agipun ini blog picisan jew...
dari kisah si fida nih
puas aku tanya pakcik gugil aka GOOGLE...
turn korang pulak...cari...
okeyh chow......;)

  • yang cantik atau terlalu sempurna tak semestinya ORI
  • jangan cepat tergoda....hiks...
  • lagi......????lu pikiaq sendiri...mau tido lik zzz
  • sambung nnti lah....

aperpun yang baik kita jadikan TAULADAN
yang buwok jadikan SEMPADAN..
takde kena mengena dengan sipadan

notakakikudibibirmu

ade aku kesah????
kesah lah gak...
seronok bace kisah dunia
BLOGGERS nih...
ENJOY

Monday, August 22, 2011

Lirik Lagu Yuna Memo dan Memo Official Video






I dont mind if you wanna stay
With that smile upon your face
Hang around for a little while
Please dont drive away even for a mile

Different continents
Its not a thing
Coz i know we’ll be okay
Endless borders,countless days
Our love will pave the way

I’ll be your wall
For you to lean on
When you fall just try to hold on
I’ll be back in your arms
Toegther we’ll always be
For what may come
For what may come

I dont mind if you are far away
I’ll be waiting for you anway
Under the sky of sunshine o rain
I know ‘m gonna be in your arms again

Different continents
Its not a thing
Coz i know we’ll be okay
Endless borders,countless days
Our love will pave the way

I’ll be your wall
For you to lean on
When you fall just try to hold on
I’ll be back in your arms
Together we’ll always be
For what may come

Together we’ll always be
For what may come
Together we’ll always be
For what may come
For what may come


notakakikudibibirmu

This vc featured yuna inspired contest winner
kinda sweet....LT LIKE...

Sunday, August 21, 2011

cintaku membunuh...



Dingin hati kian membeku..
Luahan syahdu tidak kedengaran...
Rindu dipandang sepi.....
Sayang kian menghampiri mati....????

Aku insan kekurangan....
Bersama angan2 membina impian..
Cukup indah namun seperti ...
Jauh dan tidak kesampaian....???.

Masa seperti mencemburui..
Ada rasa yang membuat ia binasa..
Suka duka hanya cermin hati..
Membina hati tercipta sekadar mimpi ???...

Inginku simpan senyuman mu itu..
Buat penganti duka yang terpana dari hati...
Inginku buang tangisan dari airmatamu itu...
Menjadi bingkisan hati yang pernah dilukai...


by : LT...

mood : undecided


notakakikudibibirmu....

maaf ku insan yang
tidak sempurna...
hanya wanita biasa
....

Saturday, August 20, 2011

sad but it's true : ''i'm invisible "



Terbukak kat site kawan2.U aku..
diaorg merancang nk wat gath 28hb
takde sorang ingat pasal aku...
kecuali....LISA...
heppp bukan LISA surihani OK...
nampak sgt dia je mention aku..
terharu ...pulak..

hmm :)


LISA ni BANGI mai...
eheh dia baik dgn aku
baik sgt .....

I do like walk alone...
but the truth is ..
I DON'T....

I juz wanna be REMEMBERED...

no money NO HONEY...
no MONEY no KEEP IN TOUCH..
with ME????
let it be let it be....
i hope we still BUDDY


gambar si LISA???
urmm nanti lah ...

syg dia :) jaga diri...beb




notakakikudibibirmu...

i don't wanna be SAD....
but SAD is PART of ME
but i'll never give UP...

Friday, August 19, 2011

I do but I don't ....part 1


I do like being single...
but the truth is...
I don't
Cuz

I do love being in relationship

I do like let go people....
but the truth is...
I don't
Cuz

I do stay and keep waiting

I do like people see how perfect i am...
but the truth is...
I don't
Cuz

i do make mistake








notakakikudibibirmu

touching pulak malam nih
urmmm
ntah lah sakit kepala...
demm demm
bila mahu ada keja nih..
@.@...

Tuesday, August 16, 2011

sad but it's true : '' "You're too good for me"


"You're too good for me."

What does this really mean?



  • Its either you're making yourself too available.
  • You're calling him/her too often...
i.e. you're not allowing him/her to miss you before you call.
  • He's /she's getting what ever he wants from you too quickly
so he/she thinks you're very predictable.
see,
  • try to avoid this things or move along with your life and
don't repeat this mistakes when you date a new guy/gurl.

  • common guyspeak for "im not that into you"

would say AN EXCUSE IS ALMOST
ALWAYS A POLITE REJECTION...lol




as for LT yg
suke ade negative thought...
....
kalau korang ade kapel
yg cakap macm ni??

she /he was probably cheating

kalau yang bawu suka je..
and then laki/pompuan tuh ckp..
camtuh...

tandanya ??? maksud tersirat

'' kamu tak layak bersama saya "


notakakikudibibirku

well its sad but it's true ...

sad but it's true : '' maaf saiz tiada "


pernah ke korang
rasa bila suka sumthing
yang korang nak tapi...
yang ada jawapan macam ni...

'' maaf cik , saiz tiada "

rase macm sedey rase...down giler..
yep itulah aku....paling susah when it come to buy
new pants...or tshirt..
cuz i know i'll not fit in....

sad but it's true ...urmm

my lil sista always caurage me..
to lose weight..
but in the end of the day...

'' penyakit M jer "




sad but it's true...

' beautiful things come in small packages "




yep maybe its true....



notakakikudibibirmu

i speak manglish
malay plus english....

Balasan Menahan Amarah

Sabar dan marah adalah dua sifat bertentangan. Bezanya ialah, tahap kesabaran dan kemarahan itu secara tidak langsung menggambarkan peribadi seorang Muslim.Dalam Islam, sabar ialah menahan diri dan membawanya kepada tuntutan syarak dan akal sebagai suatu kekuatan jiwa untuk menunaikan kewajiban.

Sabar ialah pangkal kejayaan, berbeza dengan sikap berputus asa.

Imam al-Ghazali menghuraikan bahawa sabar ialah sifat yang membezakan di antara manusia dan haiwan dalam hal menundukkan hawa nafsu. Barang siapa yang tetap tegak bertahan sehingga dapat menundukkan hawa nafsu dengan terus-menerus, maka orang itu termasuk dalam golongan orang yang sabar.

Apa yang jelas, kesabaran biasanya diuji apabila seseorang itu ditimpa kesusahan seperti nahas, sakit, kematian, atau harta kesayangan hilang atau rosak.

Allah berfirman yang bermaksud: ."Sesungguhnya Kami akan menguji kamu sekalian dengan satu cubaan berupa ketakutan, kelaparan, kekurangan harta, jiwa dan tanam-tanaman. Berikanlah khabar gembira kepada orang yang bersabar iaitu ketika mereka ditimpa musibah mereka berkata: 'Sesungguhnya kami milik Allah dan kepada-Nya kami akan kembali.' Mereka orang yang mendapat kurnia , kehormatan dan rahmat Tuhan dan merekalah orang yang mendapat hidayah." (Surah al-Baqarah, ayat 155 hingga 157)

Allah menguji manusia dengan pelbagai jenis ujian. Mungkin sewaktu mereka mewah dan senang dan mungkin juga sewaktu melarat atau susah.

Ujian berbentuk penderitaan hidup biasanya diatasi sendiri oleh manusia.

Sebaliknya, ujian berbentuk kesenangan dan kemewahan jarang dihadapi dengan sabar dan tabah. Ada manusia lupa daratan selepas dikurniakan harta dan pangkat sehingga lupa untuk terus berbakti sesama manusia.

Dalam hal ini, ada manusia yang kaya harta tetapi miskin jiwa dan rohaninya. Mental dan moralnya juga tidak bernilai kerana manusia seolah-olah lupa siapa yang menjadikannya kaya dan hidup mewah.

Dalam al-Quran, surah Al-i Imran, ayat 200, Allah berfirman yang bermaksud: " Wahai orang yang beriman, bersabarlah dan perkuatkanlah kesabaran di antara sesama kamu, dan bersedialah kamu, serta bertakwalah kepada Allah, agar kamu sekalian memperolehi kemenangan."

Sifat marah pula bukan sahaja dimurkai Allah, malah tidak disenangi sesama manusia. Sabda Rasulullah, yang bermaksud: "Jagalah diri kamu daipada perbuatan marah. Sesungguhnya marah itu laksana bara api yang menyala di hati bani Adam. Cubalah perhatikan ketika seseorang marah, lehernya kembang, dua biji matanya merah."

Jika orang yang marah sentiasa mengingati kebesaran dan keagungan Allah, nescaya akan redup api kemarahannya, sekali gus menyebabkan fikiran dan tindakannya kembali normal.

Abu Hurairah dan Said Al-Magburi meriwayatkan: " Ada seseorang lelaki memarahi Saidina Abu Bakar. Ketika itu Rasulullah duduk di sebelahnya. Nabi diam saja, begitu juga Abu Bakar.
" Selepas orang itu selesai memaki hamun dengan mengeluarkan kata-kata kesat, Abu Bakar membalas makian itu, tetapi Rasulullah bangun dan beredar dari situ."

" Abu Bakar hairan dan terus mengekori Nabi Muhammad sambil berkata: " Ya Rasulullah, dia memaki saya dan engkau pula diam. Ketika saya menjawab maki hamun itu, tiba-tiba engkau bangun lalu pergi."

Rasulullah lantas menjwab: " Sesungguhnya Malaikat mengembalikan semua makian orang itu kepadanya ketika engkau diam, tetapi ketika engkau membalas makian itu, maka Malaikat pergi dan syaitan pula masuk dan aku tidak suka duduk dengan syaitan," jawab Baginda.

Rasulullah kemudian bersabda: "Allah akan memuliakan hambaNya ketika dianiaya, lalu memberikannya kemaafan sambil mengharapkan keredhaan Allah."

Abu Said al-Khurdi pula meriwayatkan bahawa Rasulullah bersabda: "Awaslah kamu daripada sifat marah kerana marah itu menyalakan api dalam hati anak Adam. Maka sesiapa yang berasakan demikian ketika berdiri, hendaklah dia duduk dan jika dia duduk hendaklah dia baring."

Abu Hurairah al-Bahili pula meriwayatkan Rasulullah pernah bersabda: "Sesiapa yang pemarah tetapi dapat menahan marahnya dengan sabar, maka Allah akan isi hatinya dengan keredhaan pada hari kiamat."
"Siapa yang menahan marah, padahal ia boleh melepaskan kemarahannya, maka kelak pada hari kiamat, Allah akan memanggilnya di depan sekalian makhluk. Kemudian, disuruhnya memilih bidadari sekehendaknya." (HR. Abu Dawud - At-Tirmidzi)


Di antara langkah yang perlu kita hadapi untuk menghilangkan marah ialah :

a) Mula-mula kita perlu malu dengan Allah s. w. t akan segala tindak-tanduk kita. Allah memerhatikan segala perlakuan dan sikap biadab kita.

b) Bila datang rasa hendak marah, ingatlah kita ini hanyalah manusia yang hina.

c) Banyakkan berdiam diri dan berdoa kepada Allah agar Allah selamatkan kita daripada sifat marah.

di) Hendaklah ingat kesan daripada sifat marah itu mungkin akan membawa kepada permusuhan dan pembalasan dendam dari orang yang anda marahi.

e) Cuba bayangkan betapa buruknya rupa kita ketika kita sedang marah. Ianya lebih buruk daripada perlakuan seekor binatang jikalau anda di dalam keadaan yang marah.

f) Apabila datang marah, banyakkan baca Ta'awwuz ( A'uzubillahi minas Syaitanirrajim ) kerana marah itu datangnya daripada syaitan.

pergi) Apabila marah sedang memuncak, ambil wudhu kerana wudhu' dapat menenangkan api kemarahan yang sedang membara.

h) Jikalau tidak boleh hilang marah dengan hal tersebut di atas, hendaklah tidur. Kerana ianya akan meredakan perasaan marah apabila bangkit daripada tidur.

i) Tauhid kita perlu tepat. Setiap sesuatu itu datangnya dari Allah dan akan kembali kepada Allah. Kenapa kita perlu marah.

Kalau kita bersalah, kita tidak suka orang memarahi kita. Maka begitulah orang lain yang melakukan kesilapan, juga tidak suka dimarahi. Tegurlah dengan lemah lembut dan kasih sayang.

Satu cara lagi, apabila datangnya marah, sedangkan anda berdiri, maka duduklah, sekiranya duduk, maka bersandarlah, Insya Allah kemarahan akan mulai reda.

Dengan cara demikian, keegoan akan berkurangan. Tetapi apa yang berlaku, apabila naik marah, yang bersandar akan mula menetapkan duduknya dan seterusnya berdiri, maka kemarahan sudah tidak dapat dikawal. Berbanyakkanlah beristighfar itulah senjata orang2 mukmin.

wassalam..

Sumber : ukhwah.com


notakakikudibibirmu

perkongsian apa yang dibaca...
dalam web lain...yg LT join

Sunday, August 14, 2011

FRUST !!!!


FRUST...
line BERUKBANG cam harem...
BTW tengs....

LT nak sangat BLOGWALKING...

  • tambah kenalan...
  • repond....
tapii err err...
line sy..tak selaju AWAK....

sape2 sudi follow
tengs......


sabar ehhhhhhh
pelan2....merangkak nih

sambung nanti.......

BEN ASHAARI TANYA BLOG SAYA BEST TAK ?


lama tak join ..
segmen abang BEN
JOM JOIN KLIK SINI
pada blogger yang singgah...
LT akan singgah kamu kembali...

PEACE of Mind...
jemput2 singgah..ketuk pintu
tak masuk..pun takpe..
takde PAKSAAN..


notakakikudibibirmu

ooh berukband jangan lah
buat hal......

Saturday, August 13, 2011

Bila Guru Mentafsir Cinta


GURU FIZIK
Cinta adalah merupakan daya tarik – menarik antara kutub positif (lelaki) ke kutub yang tak sejenisnya (tentulah sidia)

GURU BIOLOGI
Cinta merupakan cara mempelajari hubungan antara makhluk hidupan dengan lingkungannya

GURU KIMIA
Cinta merupakan tindakbalas kimia yang tidak diketahui unsurnya

GURU MATEMATIK
Cinta adalah satu cara untuk menentukan daerah ketidaksamaan antara dua garis yang tidak sejajar

GURU PENDIDIKAN ISLAM
Jangan sekali-kali meninggalkan cinta tetapi jangan terlalu dekat padanya kerana hidup ini penuh dengan iblis dan syaitan yang sanggup menggoda manusia untuk membuat dosa dan cinta adalah sasaran dosa (cinta la YG 1 ALLAH itu cinta yg hakiki dpt kan cinta yg halal d dunia dan akhirat)

GURU PENDIDIKAN MUZIK
Cinta adalah ibarat irama dan lagu yang tidak dapat dipisahkan

GURU EKONOMI
Cinta merupakan keperluan manusia yang harus dipenuhi sama ada secara langsung atau tidak langsung

GURU SEJARAH
Cinta hanya akan menjadi cinta sekiranya ianya tepat dan benar. Tapi jangan lupa jika ada sebab, pasti ada akibatnya.

GURU GEOGRAFI
Cinta adalah seperti 4 musim yang melanda kebanyakan Negara Eropah….kadangkala berbunga, kadangkala panas, kadangkala dingin dan kadangkalanya luruh

GURU BAHASA
Cinta dianggap indah kerana di dalamnya ada satu kesatuan yang harmonis antara bentuk bahasa dan isinya

Yg pasti tafsir la cinta mengikut kehendak Allah yg satu…bertemu berpisah semua kerna Allah…..
Indah ya cinta kalau agama d serta bersama…cinta ALLAH DAN RASUL ADLH YG UTAMA DAN D UTAMA
JGN TERPEDAYA KERNA CINTA DUNIA YG SEMENTARA…

sumber : sinar mawaddah

notakakikudibibirmu...

cinta itu mcm3 rase

Wednesday, August 10, 2011

Respect Love





i wanna share with u ...
what i have read ....
jom bace ..
This is not exactly a love story, but more about learning how to respect love ....
from--> unknown


To My Friends Who Are...MARRIED
Love is not about "it's your fault", but "I'm sorry", not "where are you' but "I'm right here", not "how could you" but "I understand", not "I wish you were", but "I'm thankful you are."

To My Friends Who Are...ENGAGED

The true measure of compatibility is not the years spent together but how good you are for each other.

To My Friends Who Are...NOT SO SINGLE

Love isn't about becoming somebody else's "perfect person." It's about finding someone who helps you become the best person you can be.

To My Friends Who Are...HEARTBROKEN

Heartbreaks last as long as you want and cut deep as you allow them to go. The challenge is not how to survive heartbreaks but to learn from them.

To My Friends Who Are...NAIVE

How to be in love: Fall but don't stumble, be consistent but not too persistent, share and never be unfair, understand and try not to demand, and get hurt but never keep the pain.

To My Friends Who Are...SEARCHING

True love cannot be found where it does not truly exist, nor can it be hidden where it truly does. Love is magic. The more we hide it, the more it shows; the more you suppress it, the more it grows.

To My Friends Who Are...PLAYBOY/GIRL TYPE

Never say I love if you don't care. Never talk about feelings if they aren't there. Never touch a life if you mean to break a heart. Never look in the eye when what you do is lie. The cruelest thing a guy can do to a girl is to let her fall in love when he doesn't intend to catch her fall.

To My Friends Who Are...POSSESSIVE

It breaks your heart to see the one you love happy with someone else but it's more painful to know that the one you love is unhappy with you.

To My Friends Who Are...AFRAID TO CONFESS

Love hurts when you break up with someone. It hurts even more when someone breaks up with you. But love hurts the most when the person you love has no idea how you feel.

To My Friends Who Are...STILL HOLDING ON

A sad thing about life is that when you meet someone who means a lot to you, only to find out in the end that it was never bound to be and we just have to let go.

To My Friends Who Are...SINGLE

Love is like a butterfly. The more you chase it, the more it eludes you. But if you just let it fly, it would come to you when you least expect it. Love can make you happy but often times it hurts, but love's only special when you give it to someone who is worth it. So take your time and choose the best!



'' Love has its own time, its own seasons,
and its own reason for coming and going ..

i believe that it cannot bribe it or coerce it, or reason it into saying....
Love always has been and always will be a mystery...''






notakakikudibibirmu


Three things never return:
the past, the neglected opportunity, and the spoken word.

Love episode : U make me crazy



Dear...
my love grows...
sumtimes... .i hate u...
but most of time..i'm in love with YOU... .
how can i run ... ... away from YOU
when my heart looking for YOU...
when my heart... .is with YOU..

cuz....
U..
i LOVE u... .

dear...
i'm sweet coz u do LOVE me too...
i'm gratefull cuz u MISS me too... .

dear...
when we having argument ???

please...
tell me that u still care
tell me that u still there...
tell me that u still love me...




by : LT


notakakikudibibirmu

sekadar berkarya ..XD :P

Tuesday, August 9, 2011

Mata memerhati...mata hati MENILAI ..




untuk dikongsi ...

Lelaki atau perempuan yang bercakap menggunakan perkataan yang buruk atau jahat, adalah seperti sepohon pokok yang rosak akar tunjangnya. Dia tahu bahawa perumpamaan perkataan yang baik dan buruk dinyatakan dengan jelas dalam ayat 24-26 surah Ibrahim.

“Tidakkah engkau perhatikan bagaimana Allah memberi perumpamaan kalimat yang baik dengan sebatang pohon yang baik, pokoknya tetap (di bumi), sedang cabangnya (menjulang) ke langit.Menghasilkan buahnya setiap waktu dengan izin Tuhannya. Allah memberikan beberapa contoh kepada manusia, mudah-mudahan mereka mendapat peringatan. Dan perumpamaan kalimat yang buruk seperti sebatang pohon yang buruk akarnya terbongkar dari atas bumi, tiada baginya tempat tetap (di muka bumi).” – Surah Ibrahim: 24-26.

orang yang suka mengumpat baik lelaki atau perempuan dia seolah-olah memakan daging saudaranya sendiri. Apakah sanggup kita memakan daging saudara sendiri? Persoalan ini ditanyakan kepada kita dalam firmanNya melalui ayat 12 surah Al-Hujurat.

Hai orang-orang yang beriman, jauhilah kebanyakan purba-sangka (kecurigaan), kerana sebagian dari purba-sangka itu dosa. Dan janganlah mencari-cari keburukan orang dan janganlah menggunjingkan satu sama lain. Adakah seorang diantara kamu yang suka memakan daging saudaranya yang sudah mati? Maka tentulah kamu merasa jijik kepadanya. Dan bertakwalah kepada Allah. Sesungguhnya Allah Maha Penerima Taubat lagi Maha Penyayang.” – Al-Hujuraat: 12.


LIKe ayat ini...

'' sejuta alasan, Tetap tidak mungkin cukup, Membuat cintaku tetap bersamamu,
Melainkan jika aku mencintaimu kerana Ilahi, Kerana Dia kan selalu ada,
Untuk menjaga keutuhan cinta ini, Hingga kelak ku tak mampu lagi mencintaimu,
Kerana cintaku… berpulang padaNya " ...by hafiz ramli..

nak sambung balik...antukk.....
jap g eh.....

ALHAMDULILLAH dapat menunaikan terawikh...
pejam celik dah seminggu ....
urmm mood malam....
mood keliru......
kisah kami dah lama terkubur.....
kenapa nak di mentionkan lagi....
siapa yang api-apikan ....dia...???
6tahun sudah diri ini tidak berjumpa..
tapi takan kerana hal remeh..
nak putuskan kawan...
saya tak pernah memBENCI....dia..
sy menjadi kuat..tapi tidak bermakna..
sy tak berSEDIH...
hidup nih masih byk lagi yang INDAH...
we learn from the BEST.....
bagiku..tak perlu cemburu....
one more thing...i'm not desperate....
LT rase bersyukur kerana disayangi....
walaupun cinta tuh belum nampak
akhirnya...tapi kita sebagai manusia..
hambanya..mencari cinta demiNYA..
bukan kerana aku tak percaya hubungan cinta..
tapi aku lebih akur pada kekuatan ikatan....
lebih memBUKTIKAN...
aperpun biar masa menentukan....



notakakikudibibirmu...

avoid hatred...
is all about TRUST.....
when u have his heart.......
why doubt about it....???
sejahat2 nya LT
milik org juz not my type..
sekian...

Monday, August 8, 2011

hanya pada yang mengerti....



hanya pada yang mengerti....
akan tahu betapa luluh nya hati...
yang mengharap kan cinta hadir....
dan bila ia datang....ia pergi..
sesuka hati.....hanya dapat perhati...
jauh dari sisi.......

hanya pada yang mengerti....
akan tahu betapa sakitnya hati...
memendam rasa....pinta agar..
cinta nya jgn dipandang sepi.....

hanya pada yang mengerti....
akan tahu betapa bahgia nya hati...
bila rindu nya disambut...
bila sayang nya terucap...seikhlas hati...

hanya pada yang mengerti....
akan tahu betapa pilunya hati....
tika sang cinta tak dapat terima dengan seadanya...
dirinya......yang masih belum sempurna....


mood : blues je...

notakakikudibibirmu

some better left unspoken....
....
i hate being single..
make me so available...
i rather being sum1 wive or fiancee..
mood : i'm crying...LOL....
again....that song kills me..
apart...

Sunday, August 7, 2011

Lidah itu cermin akhlak



Abu Hurairah diriwayatkan Nabi Muhammad SAW bersabda yang maksudnya: “Siapa beriman kepada Allah dan hari akhirat, maka hendaklah ia berkata yang baik atau ia diam.”

(Hadis riwayat Imam Bukhari dan Muslim)

Imam al-Ghazali, lidah antara nikmat Allah SWT yang besar dan antara ciptaan Tuhan yang amat halus dan ganjil. Lidah mempunyai bentuk yang indah, kecil dan menarik.

Di dalam sebuah Hadis lain yang diriwayatkan oleh Tarmizi dan Ibnu Najah dan Abu Hurairah, disebutkan Rasulullah s.a.w. ditanya tentang sebab terbesar yang membawa masuk syurga. Lalu Rasulullah s.a.w.

menjawab: Taqwa kepada allah dan akhlaq yang baik." Apabila ditanya pula sebab terbesar yang membawa manusia masuk neraka, maka Rasulullah s.a.w. menjawab: "Dua rongga badan iaitu mulut dan kemaluan."

Daripada hadis di atas jelaslah penyalahgunaan lidah iaitu kerana tutur kata dan percakapan dan juga penggunaan kemaluan yang bertentangan dengan hukum-hukum boleh membawa manusia ke neraka. Oleh itu, sebagai orang Islam, kita hendaklah menjaga lidah kita daripada bertutur perkara-perkara yang sia-sia dan tidak berfaedah seperti mengumpat, mencaci dan berbohong.

Bertentangan:

Sabda Rasulullah s.a.w. bermaksud: "Berbahagialah orang yang

menahan kelebihan lidahnya dan membelanjakan kelebihan hartanya."

Luqmanul Hakim pernah ditanya: "Apakah falsafah hidupmu?" Beliau

menjawab: "Aku tidak bertanya sesuatu yang telah memadai bagiku

dan aku tidak memberatkan diriku akan sesuatu yang tidak penting

bagiku."

kerana lidah boleh membawa kebaikan dan keburukan dalam hidup manusia, kita perlu sentiasa berwaspada menggunakan lidah sewaktu bertutur kata. Dengan kata lain, kita hendaklah bijak menggunakan lidah apabila bercakap.

Sekiranya kata yang kita ucapkan boleh menyebabkan orang yang mendengarnya sakit hati atau terguris, ia boleh mendatangkan keburukan kepadai kita. Pepatah ada mengatakan kerana mulut badan binasa. Justeru, sebelum kita berkata sesuatu hendaklah berfikir terlebih dulu. Kita gunakan lidah untuk berkata sesuatu yang baik dan tidak sia-sia atau lebih baik lagi kita diam. Itu lebih memberi manfaat daripada kita berkata perkara yang boleh mendatangkan dosa. Sesungguhnya orang beriman tidak bercakap perkara yang sia-sia dan tiada berfaedah

Dalam hadis lain, Rasulullah SAW bersabda yang maksudnya: “Sesungguhnya Allah benci kepada orang yang jelik budi pekertinya serta kotor lidahnya.” (Hadis riwayat Imam Tirmidzi)

Menurut Rasulullah SAW ada tiga jenis jenis manusia, iaitu yang mendapat pahala, selamat daripada dosa dan binasa.

Orang yang mendapat pahala sentiasa mengingati Allah, berzikir, mengerjakan solat dan sebagainya. Orang yang selamat daripada dosa ialah mereka yang diam, manakala orang yang binasa sentiasa melakukan perkara mungkar, maksiat dan tidak mengawal lidahnya dengan baik.

Kita dapat mengenal peribadi seseorang daripada percakapannya. Orang yang tinggi akhlak selalunya bercakap hal yang baik saja, tidak menyakiti hati orang lain, tidak mengucapkan perkataan kotor dan tidak banyak bercakap. Mereka mengawal lidah sebaik-baiknya.

Orang yang beriman dan bijaksana selalunya tidak berkata atau bercakap sesuatu yang tidak berfaedah. Mereka seperti ini menjaga setiap tutur kata dan percakapan. Mereka mengelakkan daripada berkata sesuatu yang tidak berfaedah atau sia-sia apatah lagi mengumpat keji atau mencaci sesama manusia. Sesuai dengan Sabda Rasulullah s.a.w. yang bermaksud: "Apabila kamu melihat orang mukmin itu pendiam dan mempunyai kehormatan diri, maka dekatilah dia, kerana dia akan mengajarkan kau ilmu hikmah."

Saidina Ali r.a berkata; "Sebesar-besar keaiban (keburukan) adalah engkau mengira keburukan orang lain sedangkan keburukan tersebut terdapat dalam dirimu sendiri".

Ramai daripada manusia yang tidak memandang dan memerhatikan kekurangan dan keburukan yang ada di dalam dirinya sendiri bahkan selalu sahaja menghitung dan mengira akan keburukan yang terdapat di dalam diri orang lain. Pantang sahaja melihat akan kekurangan dan keburukan yang terdapat di dalam diri orang lain maka terus sahaja diperkatakan dan disebarkan pengetahuan orang lain.


sumber : islamituindah

notakakikubibirmu

lidah....jagai tutur kata mu..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BLOGGERS CHAT ROOM