My Mr/Mis V.V.I.P ma Friends Forever

LETs : Exchange Links !!

Wednesday, February 15, 2012

cinta menyempurnakan ...

“Boleh jadi kamu tidak menyenangi sesuatu padahal itu baik bagimu, dan boleh jadi kamu menyukai sesuatu padahal itu tidak baik bagimu. Allah mengetahui sedang kamu tidak.”

(Al-Baqarah 216)




kadang kala kita cuba untuk bertahan....
selagi yang termampu....

kepada suami/isteri...

Kalau cinta, jangan katakan, “Ini salah kau!”. Tapi sebutlah, “Maafkan sayang..”
Jangan pula katakan, “Kau di mana!”. Tapi sebutlah, “Sayang di sini, kenapa ya?”
Bukan juga katakan, “Bolehkah kau begitu?”. Tapi, “Ya sayang, abang mengerti..”
Dan jangan pula katakan, “Cubalah buat!”. Tapi ucaplah, “Terima kasih sayang..”


duhai para kekasih....

Yang Patah Hati

Sakit patahhati bertahan selama anda menginginkannya dan akan menghiris luka sedalam anda membiarkannya. Menentangnya bukanlah cara yang sesuai untuk mengatasinya, melainkan apa yang boleh diambil sebagai pengajaran dan hikmahnya....

“Kadang-kala Allah mempertemukan kita dengan orang yang tidak tepat sebelum mempertemukan kita dengan orang yang tepat supaya kita bersyukur akan kurniaNYA dan belajar daripadanya..”

pada hati yang...

Belum Pernah Jatuh Cinta

Firman Allah Taala bermaksud: Dan sesungguhnya Dialah yang menciptakan pasangan lelaki dan perempuan. (Surah an-Najm: Ayat45)

bersabarlah...jika menemui cinta..
hendaklah jangan sampai nafsu ..
membatas kan akal yang waras...
bersedia lah untuk kecewa..
dasarilah hubungan keranaNYA....

.....


Bertemu yang solehah, solehahnya dia belum tentu kekal. Bertemu yang soleh, solehnya boleh berubah..kerana si soleh dan si solehah adalah insan biasa. Perkahwinan adalah sebahagian daripada proses untuk MENJADI, bukan MENCARI.

Yang Masih mengharap .....

Perkara menyedihkan dalam hidup ialah bila kamu bertemu seseorang lalu jatuh cinta, hanya kemudian pada akhirnya kamu sedari bahawa dia bukanlah jodoh kamu.
Dengan hal demikian, kamu telah mensia-siakan hari-harimu, bulan-bulanmu malahan bertahun-tahun dengan seseorang yang bukannya jodoh kamu sedangkan si isteri/suami mu sedang menanti kehadiranmu.Kalau sekarang pun dia tak layak, 10 tahun dari sekarang juga dia tak akan layak!
Lebih baik kamu ketahui perangai buruknya sekarang sebelum si dia menjadi sebahagian hidupmu yang akan selalu melukakanmu.
Biarkan dia pergi, terus lupakan!

“Ya Tuhan kami, anugerahkanlah kepada kami pasangan kami dan keturunan kami sebagai penyenang hati (kami), dan jadikanlah kami pemimpin orang-orang bertaqwa” (Al-Furqan 25:74″)


“Dan apabila hamba-hamba-Ku bertanya kepadamu tentang Aku, maka (jawablah), bahwasanya Aku adalah dekat. Aku mengabulkan permohonan orang yang berdoa apabila ia memohon kepada-Ku, maka hendaklah mereka itu memenuhi (segala perintah-Ku) dan hendaklah mereka beriman kepada-Ku, agar mereka selalu berada dalam kebenaran.” (Al-Baqarah: 186)

Bagi Yang Jenis suka..

memberi harapan palsu

Jangan katakan “Aku Cinta Pada Mu” bila anda benar-benar tidak peduli. Jangan bicarakan soal perasaan hati bila itu memang tidak benar-benar ada. Jangan pula anda sentuh hati seseorang bila anda mula berniat mematahkan hatinya.
Jangan menatap ke dalam-dalam matanya bila mana pandangan anda itu hanyalah pembohongan. Dan perkara yang paling kejam ialah, jangan pernah anda biarkan anda di cintai sedangkan anda tidak berniat sama sekali untuk menerimanya saat dia terjatuh !

'' gurauan itu bukan harapan "

sumber : google & pakarcinta
dan telah diubah suai...oleh LT


notakakikudibibirmu.....

Senyumlah andai dirimu dilukai
Senyumlah andai dirimu dilupai
Senyumlah andai dirimu dikhianati
Senyumlah andai dirimu ditindasi
Senyumlah andai dirimu dibebani
Senyumlah andai dirimu disakiti
kerana senyum itu pengubat segalanya

Sabda nabi Muhammad SAW,


Sampaikan daripadaku walau sepotong ayat .”
Allah SWT berfirman dalam

[ surah al-Maidah ayat 2]

Bertolong-tolonglah kamu berbuat kebaikan dan takwa dan janganlah kamu bertolong-tolongan membuat dosa dan aniaya.” ."
Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BLOGGERS CHAT ROOM