My Mr/Mis V.V.I.P ma Friends Forever

LETs : Exchange Links !!

Tuesday, October 25, 2011

koleksi bacaan minggu ni...

aku masih tak bape free...
tapi sekdar membaca jer..
and paste ape aku baca....
maaf ye kawan...will be back....
bawu baik demam....keja keja.keja....zzzz


dari Imran bin Husain dia berkata, Rasulullah s.a.w bersabda yang bermaksud : “Sesungguhnya penduduk Syurga yang paling sedikit adalah wanita.” (Hadis Riwayat Muslim dan Ahmad)

Rasulullah s.a.w bersabda yang bermaksud : “Aku melihat ke dalam Syurga maka aku melihat kebanyakan penghuninya adalah fuqara’ (orang-orang fakir) dan aku melihat ke dalam Neraka maka aku menyaksikan kebanyakan penghuninya adalah wanita.” (Hadis Riwayat Al- Bukhari dan Muslim)

Sabda Rasulullah s.a.w : “Allah tidak akan melihat kepada wanita yang tidak mensyukuri apa yang ada pada suaminya dan tidak merasa cukup dengannya.” (HR Nasa’i)

Sabda Rasulullah s.a.w : “Wanita yang meminta cerai pada suaminya tanpa sebab (yang syar’ie) maka haram baginya mencium wangi Syurga.” (Hadis Riwayat Abu Daud dan At-Tirmizi

Rasulullah SAW bersabda, "Akan keluar dari Neraka sesiapa yang berkata La Ilaha illallah sedangkan dalam hatinya ada kebaikan sebesar biji kacang." (HR Bukhari)

Dari Abu Said Al-Khudri r.a. bahwa Rasulullah SAW bersabda, "Setelah penduduk syurga masuk ke syurga dan penduduk neraka masuk ke neraka, maka Allah Ta'ala pun berfirman, 'Keluarkanlah dari neraka orang-orang yang dalam hatinya terdapat iman walaupun sebesar biji sawi.' Mereka pun dikeluarkan dari neraka. Hanya saja tubuh mereka telah hitam legam bagaikan arang. Oleh kerana itu, mereka dilemparkan ke sungai Haya' atau hayat (terdapat keraguan dari Imam Malik). Kemudian tubuh mereka berubah bagaikan benih yang tumbuh setelah banjir. Tidakkah engkau melihat benih tersebut tumbuh berwarna kuning dan berlipat-lipat." (Sahih Bukhari)

Sumber: http://muchlisin.blogspot.com/2011/03/hadits-22-iman-kunci-masuk-surga.html

Penjelasan tambahan: http://www.hafizfirdaus.com/ebook/HimpunanRisalah-3/Tajuk%207.htm

sumber : http://lenggangkangkung-my.blogspot.com

notakakikudibibirmu

makin belajar...
makin kita sedar byk yg kita tak tahu :)
kumbang jingga tengs singgah..

Friday, October 21, 2011

sempurnakah sebuah cinta itu ?

LIFE n work ?

ALHAMDULILLAH ...
ku teruskan jalan yang berliku.
at least aku kerja...
mencari pengalaman....



ade benda mau share..
bace lah quote nih...




bagi LT ape yang penting adalah niat...
niat seseorang ...apa yang dia mahu..dari cinta..
cinta bukan sekdar mencari cinta sempurna..
tapi menjadi lebih sempurna bila mendapat cinta..
dan lebih indah jika ia dibina dengan ikatanNYA...
cinta mengajar kita kuat dan bukan menjadi lemah..
itu bukan cinta itu nafsu semata2...




bersambung....

notakakikudibibirmu

bz..byk...
huhu curik masa jap...

Friday, October 7, 2011

OK not to be OK....

banyak dugaan akhirni...
tapi aku redha ketentuanMU ya ALLAH..
heppp bukan pasal putus cinta OK :P
nampaknya mr F sudah kantoi kan aku..
membaca blog nye...dan telah delete blog nya...
hurmm ok takpe...ley bygone be bygones...kan ..
i'm happy...aku bukan jenis tayang bf
biarlah org lain nak fikir apa...:)
aku tahu hidup ini...
kita tak tahu...jauh ,singkat....
aku tak mahu menyesal....
wah gouse singgah tengs :)
long time...no see.....:)
kinda misss oldies :).
yang pasti aku bahgia dengan org yang syg aku skrg...
aku percaya ALLAH menghadirkan hujan...sebab dia nak bagi pelangi....
ALHAMDULILLAH....tapi ade gak certain benda aku tak bernasib baik..
aku cuba melakukan yg terbaik....

nak kongsi...hadis
menarik...dari JAKIM

Hanya Yang Terbaik

Dari Ibnu Umar r.a katanya:Nabi s.a.w melarang menjual buah-buahan sebelum nyata baiknya. Ketika itu nabi ditanya tentang apakah yang dimaksudkan dengan ˜baik', baginda menjawab,Hendaknya buah-buahan itu tidak lagi terkena penyakit

LT : rupanya...nak berniaga pun ada yang kena patuhi :)


Hakikat Sembahyang

Sabda Rasulullah s.a.w yang maksudnya: Mana-mana muslim yang apabila masuk waktu sembahyang yang diwajibkan lalu dia pun berwudhuk dengan wudhuk yang baik, melakukan solat dengan sebaik-baiknya begitu juga dengan ruku'nya, maka sembahyang itu merupakan kafarat (memadamkan) dosa-dosanya yang telah lalu, selagi dia tidak melakukan dosa besar.

LT : sekadar ingat kan diri ini juga..




notakakikudibibirmu....
kadang aku penat...
letih tapi....
ALLAH menguji hambanya...
diberi dugaanNYA..
aku belajar...mendidik hati...
semalam layan ustazah pilihan...
menarik dapat ilmu..:)
aku suka ....

Sunday, October 2, 2011

Jessie J - Who You Are

enjoy this lyric by jessie J ... who
u are???
KLIK..by U tube...








I stare at my reflection in the mirror...
Why am I doing this to myself?
Losing my mind on a tiny error,
I nearly left the real me on the shelf...
"no, no, no, no..."

Don't lose who you are in the blur of the stars!
Seeing is deceiving, dreaming is believing,
It's okay not to be okay...
Sometimes it's hard, to follow your heart.
Tears don't mean you're losing, everybody's bruising,
Just be true to who you are!
(Who you are)x11

Brushing my hair, do I look perfect?
I forgot what to do to fit the mould, yeah!
The more I try the less it's working yeah yeah yeah
'Cause everything inside me screams, "no, no, no, no..."

Don't lose who you are in the blur of the stars!
Seeing is deceiving, dreaming is believing,
It's okay not to be okay...
Sometimes it's hard, to follow your heart.
But tears don't mean you're losing, everybody's bruising,
There's nothing wrong with who you are!

Yes no's, ego's, fake shows
Like "woah", just go, and leave me alone!
Real talk, real life, good love, goodnight,
With a smile...
That's my home! (that's my home) "no, no, no, no..."

Don't lose who you are in the blur of the stars!
Seeing is deceiving, dreaming is believing,
It's okay not to be okay...
Sometimes it's hard, to follow your heart.
Tears don't mean you're losing, everybody's bruising,
Just be true to who you are!
Yeah yeah yeah


notakakikudibibirmu...

its OK not to be NOT OK

HAPY BUFDAY NAGA





hapy bufday...
semoga panjang umur dan murah rezeki
amin....

sambung...nnti..
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BLOGGERS CHAT ROOM