My Mr/Mis V.V.I.P ma Friends Forever

LETs : Exchange Links !!

Friday, July 26, 2013

Tanda Si dia bukan untukmu...




Cinta memang milik semua orang dan semua orang memerlukan cinta.Tapi bagaimana jika apa yang sudah kita miliki tidak kita perlukan dan apa yang kita perlukan susah untuk kita miliki.
Mungkin ketika kita membina suatu hubungan cinta dengan seseorang maka dialah satu satunya yang terbaik dari yang lain,walaupun dia sering menyakiti hati kita.


Ada 8 tanda yang mungkin boleh dipertimbangkan,
samada  dia memang untuk mu atau tidak :
1.Kebiasaan dia tidak sesuai dengan hati kamu.Misal,dia seorang perokok sedangkan kamu alergi dengan asap rokok.
2.Kebiasaan kamu tidak sesuai dengan dia.Misal,kamu suka berjalan dengan kawan-kawan tetapi dia ingin berduaan saja dengan kamu dan tidak suka ada orang lain selain kamu.
3.Dia egois dan hanya memikirkan keinginannya saja dan kamu terlalu mengalah,untuk alasan agar tidak terjadi pertengkaran diantara kamu berdua.
4. Dia ingin agar kamu merubah sifat kamu sesuai keinginan dia,sedangkan dia tidak mahu merubah sedikitpun sifat atau sikapnya yang jelik
5.Terlampau over,ertinya kemana kamu pergi,dengan siapa dia harus tahu dan akan mengikuti kamu kemanapun kamu pergi.jawapannya kamu merasa tertekan dengan perlakuannya kepada kamu.
6. Terlampau cemburu dan tidak pandang dengan siapa dia cemburu.
7.Tidak menghargai kamu di depan kawan-kawan kamu ataupun kawan dia.Misalnya,dia marah atau mengherdik di depan orang lain dan jelas akan membuat kamu malu di perlakukan seperti itu.
8.senang mengatakan kata putus.Sedikit sedikit putus,sedikit sedikit putus,itu ancaman dia kalau terjadi perselisihan faham diantara kamu.
Sememangnya memilih seseorang yang sempurna dan sesuai dengan keinginan kita itu tidak mungkin,kerana manusia memang tidak sempurna.


Tapi sekurang-kurangnya bila kita menjalin suatu hubungan hendaklah mententeramkan hati dan bukan selalu menyakiti hati.apabila 50% dari 8 tanda di atas ada pada pasangan kamu,bererti kamu harus berusaha untuk mencari seseorang yang lebih baik dari yang sebelumnya.
hasil copypaste dari :http://pemaniskata.blogspot.com


tipsss..;)
Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BLOGGERS CHAT ROOM