My Mr/Mis V.V.I.P ma Friends Forever

LETs : Exchange Links !!

Tuesday, June 26, 2012

saying goodBYE



pic sources : http://temiville.wordpress.com

As I stumble back
Away from the pain ...
the word ...of
saying goodbye ..
breaks my heart..
makes me want to breakdown and cry...
no matter how hard they try to hide it..
still keeping your last laughter....
maybe just maybe..
some words have remained unspoken..
and meant to be broken..
But still..
I don't regret about those feelings for you..
And I'm glad I could make it sincere and true...



and i believe that..
Time will slowly heal everything one day..
May you be blessed with happiness on your way..
insyaALLAH..
I've chosen to let you go...


don't ever ask me why...


I know I'm not okay with it but will forever try...





notakakikudibibirmu

no more mr robinhood....tc.
be happy always...yah

Surat chenta untuk FUTURE husband





salam .....
aku nak coret ape eh....
haritu aku ade bace surat untuk future wife...
sile klik link ni ---------------> other khairul blog website penulis original:)





Assalamualaikum ...
Abang 
( panggilan yang akan ku panggil tuk suami yang SAH) 
Terima kasih kerana menerima diri ini seadanya....
sebagai pemaisuri hatimu... 
kucupan dahi....manterai kasihmu.....pada aku.... 
lafaz akad nikahmu...menandakan aku milikmu....
dan akhirnya ley kite buka buku bawu.... 
alam perkahwinan dan sebelum ni..
adelah dua jalan yang berbeza.....
namun ada bagi dirimu adalah sama.....
syurgamu masih adalah terletak pada ibumu...
dan syurgaku adalah terletak pada kamu....
sesungguhnya aku tangungjawabmu.....
kehidupan makin lebih beerti...dan lebih berkat....
Alhamdulillah....


Apa yang pasti....
jadilah imamku pada setiap solatku....
agar dapat kita berdoa ...
demi kesejahteraan keluarga...
terpelihara..(ke jalanNYA)
jadilah pembimbingku...
kearah menjadi lebih baik ..
kerana aku byk kekurangan ...
(lengkap melengkapi ) jadilah pengkritik terhebat 
andai masakan ku tidak memenuhi seleramu..
(sila jangan makan LUAR...) 
jadilah pembantu tatkala aku perlu....
(jgn berkira sangat kudrat...nk buang sampah malas...)
jadilah pencinta jujur dan setia kejalanNYA...


namun....
janganlah....hal dalaman kita jadikan tatapan..
( expose dekat fb dan sewaktu dengannya kerana
 kita bukan artis apetah lagi V.i.P)
pastikan ada komunikasi berkesan...
( xpuas cakap muahhahaha Ooops)
jangan beri nama yang bukan2...pada zuriat kita.... 
biarlah ade nama yg punyai makna... .
kerana nama itu juga doa........ye abang....


ku pinta ...abang...
kejujuran dalam berbicara...
kepercayaan dalam setiap langkah ku.....
( minta izin mu akan diusul heheh) 
kesetiaan selagi aku masih terdaya....
dan jika perlu tambah kuota...
sila buat proposal dulu...
( nyatakan apa kekurangan ku...)


namun begitu abang.....


ku ingin dirimu juga tahu....


Sesungguhnya... . 

Aku bukan perempuan semulia Siti Khadijah.. 
Aku bukan perempuan setabah Fatimah.. 
Aku bukan perempuan secekal Siti Aisyah... 
Aku hanyalah perempuan akhir zaman... 
yang sering terkhilaf dalam tindak tanduk dan bahasaku.. 
aku hanyalah perempuan akhir zaman, 
yang kadang kala mudah terasa jiwanya.. 
dengan tingkah laku manusia sekeliling... . 
walaupun wajah dan ekspresi diri seperti... 
menunjukkan yang aku tak kisah.. 


aku hanyalah perempuan akhir zaman, 
yang cuba dan berusaha 
melengkapkan diriku untuk menjadi pelengkap bagimu...
bakal suamiku... ..
'Amin Ya Rabbal Alamin... .




Deathnote :

Syurga seorang suami terletak di telapak kaki ibunya ..
Syurga seorang isteri terletak di tangan suaminya,
 

iaitu keredhaan suami terhadap isteri

Saturday, June 23, 2012

Menghina Islam Atas Nama Islam




                         Ayah, emak, saya sudah memakai hijab seperti yang kalian suruh. Bye-bye!”



“Saya berbangga kerana IFF telah berjaya sampai sebegini jauh untuk mempromosikan busana Islam dan mendapat maklum balas daripada pelbagai latar belakang dan agama di samping memperkukuhkan industri fesyen tersebut ke peringkat lebih tinggi” ujar Datin Paduka Seri Rosmah Mansor usai berlangsungnya Festival Fesyen Islamik tersebut.

Penyelewengan konsep ‘Busana Muslimah’ ini sesungguhnya bukan lagi kerja tukang jahit di Masjid India atau butik-butik kecil sekitar ibu kota. Islamic Fashion Festival bertindak sebagai sebuah gagasan antarabangsa yang mendapat empati dunia atas nama Islam progresif, moden dan anti keganasan.
Ia adalah sebuah gerakan.



BEBAS

“Inilah kata-kata orang agama. Semua salah” ulasan yang muncul.
“Semua itu hanya Male Chauvinism. Semua perbuatan orang perempuan mahu dikawalnya” tegas seorang yang lain.
Sesungguhnya kata-kata seperti itu sangat jauh dari kalam terbitan IMAN.
Islam memuliakan kaum lelaki dan perempuan, pada TAQWA, iaitu kualiti diri berkaitan dengan ilmu, bakat, Akhlaq, keupayaan diri dan jauh sekali daripada memperhambakan diri kepada mengejar usaha mengisi makna CANTIK yang tidak pernah berakhir itu. Sesungguhnya CANTIK itu adalah satu bentuk perhambaan wanita yang menyeronokkan (lagi menguntungkan).
Jika demikianlah komen-komen yang timbul tatkala saranan ini datang, ketahuilah anda sememangnya bebas berpakaian sesuka hati anda dan kita tidak akan mengganggu kebebasan individu yang dibanggakan itu. Namun sebaik sahaja pakaian jelek itu kalian nisbahkan kepada Islam, kami bangkit menentangnya.
Kami cemburu dengan agama kami.
BUSANA MUSLIMAH yang tidak mematuhi Islam seperti itu adalah penghinaan kepada Syariat Allah.

Dan tidaklah harus bagi orang-orang yang beriman, lelaki dan perempuan – apabila Allah dan Rasul-Nya menetapkan keputusan mengenai sesuatu perkara – (tidaklah harus mereka) mempunyai hak memilih ketetapan sendiri mengenai urusan mereka. Dan sesiapa yang tidak taat kepada hukum Allah dan Rasul-Nya maka sesungguhnya ia telah sesat dengan kesesatan yang jelas nyata. [al-Ahzaab 33: 36]
FULL STOP!
penulis : ABU SAIF @ www.saifulislam.com
68000 AMPANG

bacaan lebih lanjut sila klik di bawah : 


Dari Abu Hurairah r.a, Rasulullah s.a.w bersabda, "Apabila berkumpul suatu kaum dalam masjid untuk membaca Al-Quran dan mempelajarinya, maka ketenangan pasti akan turun kepada mereka, rahmat Allah melingkupi mereka, malaikat-malaikat mengelilingi mereka dan Allah menyebut-nyebut mereka di kalangan makhluk yang ada di dekatNya (para malaikat). (HR. Muslim)

notakakikudibibirmu....
dunia....

Monday, June 18, 2012

Perlukah kita tawakal ?



mengapa kita kena tawakal...?

Kita bertawakal kerana secara dasarnya ..
kita tidak memiliki apa-apa pun tanpa keizinan Allah.
Usaha yang kita lakukan pun berlaku dengan izinNYA....

kita digalakan kan menyebut “Lahaula wala quwwatailla billah.”
untuk meminta pertolongan..
  Ia bermaksud,
 “Tidak ada sebarang daya dan kekuatan melainkan di sisi Allah.” 


Mereka yang bertawakal akan mendapat keuntungan yang besar. 
Imam Tirmizi meriwayatkan sabda nabi yang bermaksud, 
“Jika kamu bertawakal kepada Allah dengan 
sebenar-benar tawakal kamu akan dikurniakan rezeki 
sebagaimana burung-burung dikurniakan rezeki, 
berpagi-pagi ia keluar dengan perut kosong dan 
berpetang-petang ia kembali kekenyangan.”

Berzikirlah untuk mengingati Allah,  

ucaplah kalimah La Haula Wala Quwwata Illa Billah agar Allah.

 melindungi kita daripada gangguan syaitan yang menyebabkan kita lupa..


Tawakal Dan Usaha
Tawakal memerlukan usaha. Dalam Dalilul Falihin dinukilkan perkataan Imam Qusyairi yang bermaksud, “Ketahuilah tempat bagi tawakal ialah di hati. Adapun pergerakan zahir (iaitu usaha), ia tidak membatalkan tawakal yang di hati kerana si hamba telah meyakini bahawa apa yang akan berlaku adalah mengikut ketetapan Allah. Jika dipermudahkan usahanya maka ia berlaku dengan kehendak Allah demikianlah juga sebaliknya.”

Dalam berusaha hukum sebab musabab tidak boleh dilupakan. Mengikut Bukhari dan Muslim nabi menyimpan untuk keluarga baginda makanan untuk setahun. Dalam konteks yang sama, nabi telah menegur seorang arab badwi yang membiarkan untanya merayau-rayau dengan berkata, “Ikatlah ia dan kemudian hendaklah kamu bertawakal.” Hadis ini diriwayatkan oleh Imam Tirmizi. Demikian juga dalam aspek pengubatan. Apabila kita mendapat sakit kita disuruh berubat. Berhubung dengan ini Imam Tirmizi dan Ibn Majah meriwayatkan sabda nabi yang bermaksud, “Berubatlah wahai hamba Allah. Sesungguhnya Allah telah menjadikan penyakit dan ubat.”

Imam Al-Ghazali telah merumuskan konsep ini dalam kitab Ihya Ulumuddin dengan berkata, “Tidaklah mengurangkan tawakal dengan mengunci rumah ketika keluar dari rumah atau ketika menambat unta (kenderaan), kerana kesemua ini dikenali sebagai sunah Allah.”

sumber bacaan lebih lanjut tentang adab tawakal..di : http://www.masjidnegara.gov.my


sekadar perkongsian...

notakakiku...

luahan...rasa...





Disebalik wajah itu ..
ada suatu rasa yang tersimpan...
disimpan bait bait luahan rasa...
dalam doa pinta diperkenan kan
 pada YANG maha ESA....

Langkahnya semakin kaku..
Lidah semakin kelu..
Bisakah rasa terucap..
dibibir ....
Bergetar nya jiwa..
Bila rasa mencengkam hati...
tatkala ingin rasa disayangi...
walaupun hadirnya..
hanya dalam mimpi...

Dalam..diam
ada cinta yang mencari...arah...
ada setia menanti jodoh dari ILLAHI.......
Diam nya itu ..
ada tanda...
berikan ia masa...
berikan ia ruang...
untuk datang  buat sekian kali
namun...

Pinta dia..
usah biarkan dirinya...
tertambat pada cinta yang belum tentu menjadi
miliknya...
Leraikan cinta dunia...
yang hinggap dihatinya...
kerana bagi dia..
cukuplah cinta ALLAH YA RABB disisi nya...
kerana ia cinta yang HAKIKI...


sekdar berkarya..


notakaki...comel ku..

cinta bukan melemahkan...

ia memberikan kekuatan yang luar biasa...

kepada seorang insan....




Monday, June 11, 2012

Bicara cinta


Cinta..
Ape pengertian cinta pada korang?
Cinta bagi aku lengkap melengkapi...
Segala kekurangan dan kelebihan.
Masing2....
Yes for sure cinta sejati cinta dulu padaNYA...
Sekurang nya bila terluka..
DIA masih ada untuk kita..
Jgn sedih jika dikecewakan..
Kerana dalam sebuah hubungan tiada kad warranty...yg mnjamin..
Andai kita sudah berkahwin..
Jgn kita expect kita dpt org yg sama...
Manusia berubah..proses mengenali pasangan..
Adalah proses hingga ke akhir hayat..pengikat kasih..nya..
Semestinya kasih syg dan doa..
Kita hanya mampu berusaha..
Selebihnya kita berserah itu urusanNYA...

Notakakikudibibirmu..
Ungkap cinta sebelum terlambat namun pasti kn hati redha terima kekecewaan...

Sunday, June 10, 2012

Gather......9June




gather with community yg aku join 
sekian lama..
.sejak 2003
1st step..OR..it would be the last....but...
tapi aku bersyukur sgt...
aku dapat pergi....
andai kata ini last day aku...
salah satu hajat aku tercapai..
aku nak lihat diaorg org yg pernah hadir dalam maya...
tapi cukup beerti bagi aku..
untuk mereka yang pernah aku melukai...hati..
aku mintak maaf...
semua salah faham antara kita..yang lalu...

...

walaupun ade yg layan dengan dingin...
aku gembira sgt gembira dpt tgk diaorg live...
aku dpt salam mitsui..,nonie, cucuk...reen.
.fara kasih liela.aina dan lain lain..
tak sempat nk berborak...:) salam pun takpe..


...

serious i want meet them....even for a second...
all this while...:)...thank ALLAH..swt..
kau kuatkan hati hamba mu...ini
untuk berhadapan dgn mereka...
dalam minda mereka gambar lama ku..terbyg..
gambar yg aku suka buat mimik muka...
2 years...dah :)..its juz a picha...
im shy person....very very...
seyes im not that PERFECT haha..
suka makan..lalalal...
diaorg g karok kat ampang..
aku dpt join..g pun dah nak malam..
aku naik bas pulak tu..:)
aperpun....rasa lega...

sepanjang aku kat sana..
byk mematangkan diri...
perjalanan harus diteruskan..
im juz lone ranger....realitinya...
sgt pemalu....:)
mungkin ada yg dpt terima..
mungkin ada yang tak dapat..
aperpun.....hasrat yg terpendam dah ditunaikan...

p/s: kesian tgk diaorg kuciwa dgn kasyah..
as for me...aku tahu lama dah..
tgk pun tahu....guy n gurl different...




notakakikudibibirmu

ku sgt gembira bila melihat org gembira..
jgn pernah permainkan hati...
walaupun LT tak  bape nak baik tapi LT
tak seburuk atau sejahat itu...
perbaiki AIB sendiri lebih baik...
dari menburuk or mengadakan cerita...
setiap org ade cerita....masing2...
kalau ingin disygi...
buang hasad dengki..
sekian..

Friday, June 8, 2012

Thank You ALLAH...




[Surat al Baqarah: 2:216]
Never doubt that there is wisdom to every one of Allah’s decrees. There always is -  it’s just sometimes that we humans with our limited comprehension are not always able to perceive it. Have faith that Allah knows what is best for you...





ALHAMDULILLAH....



u must smile...
ok my friends...





cara nak mengucap terima kasih kepada orang...

Rasullullah sollallohu alaihi wasallam bersabda:
 “Sesiapa yang diberikan perbuatan kebaikan kepadanya
 lalu dia membalasnya dengan mengatakan :
 jazaa kAllahu khaer (moga Allah membalasmu dengan kebaikan)
maka sungguh hal itu telah mencukupi 
dalam menyatakan rasa syukurnya.” (HR.At-Tirmidzi)


sumber : lengangkangkung


notakakikudibibirmu


ALHAMDULILLAH...
salam hari jumaat buat semua....
sy nak ucapkan terima kasih
kepada yang kisah tentang saya...
:)


Perang Waktu



Dah lama tak update pasal diri sendiri..
for sure aku amat lah bz di waktu begini..
biasalah kena as kerani cabuk mmg byk ragam nya....
baru nk rasa gembira...
tapi aku tewas dengan suasana....
aku tak boleh ikot kata hati...
aku tak boleh...
teman ku tak mahu aku terluka.....
so dia berkata begitu.....
huhuk....mcm senanng je ..kan....
tapi hati aku....
nak sgt jumpa diaorg yang aku kenal...
selagi nafas ini milik aku....
so sad tapi itulah realiti...
dikenali dibenci...disayangi..''.di sana..''
byk memberi aku kenangan terindah....
aku tak tergamak mendelete akaun aku tu...
sbb aku masih mahu amik tahu tentang mereka yg
pernah aku beramah mesra dalam tu......
tapi pedulikah mereka tentang aku...???
hmm ...
realiti...nya
aku hanya pemerhati MAYA

....


yer aku..tahu..
sampai masa aku akan pergi..
sampai masa......nanti......
bagi lah aku peluang...unutk dikasihi...
untuk sekian kali....

walaupun jasad tak kulihatkan...
izinkan aku ....disini... ...
mungkin esok..lusa aku sedar..
aku masih perlu melangkah...
pergi......:)


mood arini ???

ALHAMDULILLAH aku..masih lagi...
bernafas....tapi kadang2 aku dpt rasa bdn aku sakit je...
harap takda ape..sbb aku bukan jenis suka jumpa doktor..
semalam cari keja part time tak dapat pun..
aku rasa aku kena cri keje part time..
keje malam 10 malam pai pagi...hahha..
adeshh dah macm gile duit pulak....
tapi aku perlu....
tahun nih memang aku parah...
anak sulong katakan...


nak share quote tentang masa...
dari google image...

...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BLOGGERS CHAT ROOM